Amb activitats, dissabte a Solsona (vegeu Regió7 del dia 17) i diumenge a Riner, es va posar aquest cap de setmana el punt final a la primera edició del Festival Espurnes Barroques. Prop de 400 persones van participar en les diverses activitats dels darrers dos dies d'un certamen que ha tingut l'assistència d'unes 1.500 persones.

Diumenge, darrer dia de les Espurnes Barroques, les activitats es van traslladar al santuari del Miracle, al municipi de Riner, on el dia 26 de maig havia començat el festival. Es tancava així un «pelegrinatge barroc» que en quatre caps de setmana consecutius ha

presentat 13 concerts (un d'ells una producció operística de petit format), 7 refrigeris barrocs, 6 àpats històrics, 3 tallers, 2 conferències-diàleg i visites als espais.

Tot i apostar majoritàriament per intèrprets i formacions residents a Catalunya, el festival ha tingut també dimensió internacional, no només perquè alguns dels membres de les formacions resideixin i treballin habitualment a Suïssa, França? i actuïn arreu del món, sinó per les actuacions de grups com l'Euskal Barrokensemble (País Basc) o la Landesjugendbarockorchester (Alema-nya), dirigida per Gerd-Uwe Klein.

Diumenge al matí es va encetar amb un diàleg-concert al voltant de música i gastronomia, al qual van assistir una seixantena de persones. Conduït pel musicòleg i divulgador Xavier Chavarria, l'acte va amalgamar els coneixements gastronòmics de Manel Casanovas (xef del Restaurant El Miracle) amb les excel·lents interpretacions de Dani Espasa, Oriol Aymat i Farran James, que plegats van fer un viatge pels gustos musicals i culinaris de l'Europa barroca. El matí acabava amb una breu intervenció de l'enòleg Jordi Grau, que va explicar un vi blanc i un de negre del seu celler (Grau i Grau -DO Pla de Bages), maridats amb tres tapes elaborades per Casanovas. Al mateix restaurant es podia gaudir del menú barroc, i de la posterior visita a l'Espai Barroc.

A la tarda, dos breus parlaments, de Xavier Poch (prior del Miracle) i Joan Solà (alcalde de Riner) van ser secundats per la presència del director dels Serveis Territorials de Cultura de la Catalunya Central, Lluís Cerarols, i pels d'alcaldes i representants dels municipis del Territori Barroc, format per Riner Pinós, la Molsosa, Calonge de Segarra, Pujalt, Estaràs, Sant Ramon, Sant Mateu de Bages i Súria. Les més de 150 persones que es van congregar a la plaça del Miracle van entrar a l'església mentre Jordi Reguant improvisava al magnífic orgue del santuari, construït per l'orguener Antoni Bordons a final del segle XVI.

Acabades les explicacions històriques a dins de l'església, davant de l'exuberant retaule barroc de Carles Morató, el Cor de Cambra Francesc Valls va posar el punt final del festival. Dirigit per Pere Lluís Biosca, el cor va interpretar l' Ofici de completes per a la festivitat de Sant Jordi de Joan Pau Pujol, estrenat l'any 1614 al Palau de la Generalitat i reestrenat aquest passat 23 d'abril a la Catedral de Barcelona, en la segona interpretació moderna que se'n fa. Els sonors aplaudiments del públic van ser correspostos amb dos bisos dels intèrprets, que havien començat el concert cantant, a doble cor, el motet Tota pulcrha es des dels balcons de l'església.