És com «un fill que desitges molt». Laia Boixadós (Manresa, 1983) definia així Miralls, el seu primer i «personal» treball en solitari que avui presenta a la Sala Petita del Kursaal. Impulsora del centre de pedagogia musical Voice-Up -ara al carrer Mossèn Vall, 38-, membre del grup White Heaven Vocal Grup i amb una carrera de més de 15 anys als escenaris, Miralls inclou nou temes propis, cantats en català i en anglès, que ha compost, arranjat i produït ella mateixa.

Cançons que l'han acompa-nyat els darrers anys, que parlen d'històries vitals i que va poder enregistrar gràcies als 70 mecenes que van participar en el seu Verkami. Harmonies gospel, soul, funky i jazz en un format pop per a un debut que és el resultat de les «moltes influències musicals» de la seva dilatada trajectòria. I per què Miralls? Ella mateixa ho explicarà avui al concert però no és un títol gratuït; al contrari. És, com explica, «una actitud davant la vida i les adversitats». Per a Boixadós, es tracta de «reconèixer-se a un mateix en els altres, especialment quan el que veiem no ens agrada, perquè, segurament, el que rebutgem d'aquella persona és el que no ens agrada de nosaltres». Avui, a l'escenari, el públic trobarà miralls en sentit metafòric però també en sentit literal.

Boixadós presentarà el disc, amb el qual «tanco una etapa»,, amb The Blusers: Leo Tejedor (guitarra), Carles Sanz (piano), Oriol Cot (bateria), Joel Sempere (saxo), Xavi de la Salud (trompeta) i les veus de Francesc Abril i Anna Serra. Un concert on la cantant i compositora «juga a casa» i on es podran escoltar temes com Miralls, Leave it on this Way (dedicat al seu pare), Ensenya'm, amb representació de White Heaven Vocal Grup o Mr. Man, «que parla dels maltractaments d'un home a una dona» i amb servirà per retre « homenatge a Aretha Franklin».

Què n'espera, del disc? «Que inspiri. Vull compartir amb el públic el que he transformat en música».