Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reforçarà l'actual servei del cremallera de Montserrat amb la incorporació de dos automotors que actualment presten servei al cremallera de Núria un cop tingui les noves unitats que ha encarregat per a aquesta estació de muntanya.

Actualment, FGC disposa de cinc automotors d'aquest tipus a Montserrat, i amb la incorporació d'aquests dos nous GTW procedents de la vall de Núria, s'assegurarà també la robustesa, fiabilitat i disponibilitat del material mòbil de Montserrat, a la vegada que, com que tots els cremalleres són de la mateixa tipologia, es produiran importants estalvis pel que fa al seu manteniment.

Els trens de Montserrat acutalment presten servei a la vall de Núria, per a on s'ha encarregat una nova locomotora que serà mixta i de tipus bimodal, és a dir, podrà circular tant per les vies convencionals com pel sistema cremallera; el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però també permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas que falli el subministrament elèctric. Els nous cotxes estaran dissenyats amb criteris d'accessibilitat, per tant disposaran d'una zona dedicada a les persones amb mobilitat reduïda (PMR) i a més s'implementarà en tot el parc mòbil aire condicionat per millorar les condicions de confort per als usuaris. Sinergies entre la vall de Núria i Montserrat. Una vegada incorporat aquest nou material mòbil a la vall de Núria, es realitzarà el trasllat definitiu de dos dels automotors Stadler GTW a Montserrat.

Aquest anunci es va fer ahir, quan la companyia ferroviària va publicar que el nombre de viatgers del cremallera de Montserrat ha incrementat el 21% durant el 2017, concretament ha transportat 70.800 persones més que l'any passat. Segons un comunicat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya difós aquest dijous, també ha notat un augment important d'usuaris el de Núria, que ha registrat, fins al mes de juliol, 184.545 viatgers, que representa el 9% més que el 2016.