L'empresa de missatgeria exprés Glovo, fundada a Barcelona fa només tres anys, prepara un "pla d'expansió agressiu" per a aquest segon trimestre de 2018 amb la previsió d'expandir-se a sis països més i llançar un nou servei dirigit a empreses. La companyia dirigida i fundada per Òscar Pierre s'ha fixat com a objectius l'Amèrica Central (Costa Rica i Guatemala), l'Europa de l'est (Romania i Turquia) i el nord d'Àfrica (Egipte i Marroc). Segons ha explicat Pierre aquest dimarts en una trobada amb mitjans de comunicació, l'estratègia de Glovo -que fa repartiment de tot tipus de productes a través de la seva xarxa de 'riders'- és buscar mercats en els quals hi hagi poca implantació de plataformes de repartiment a domicili. Actualment, estan presents a nou països (Espanya, Itàlia, França i Portugal, Brasil, Perú, Argentina, Chile i Panamà) i 35 ciutats. "Els últims vuit mesos hem obert de mitja a una ciutat cada setmana", ha assegurat Pierre. D'altra banda, també els propers mesos, la companyia prepara el llançament d'una nova línia específica per a oficines i empreses petites i mitjanes -Glovo Business- que "necessitin un missatger urgent dins de la ciutat".

Amb la nova línia de negoci, esperen tenir "una demanda més estable" i "no dependre tant dels dinars i sopars". D'aquesta manera, "els 'riders' podran treballar moltes més hores en les quals ara no tenen tanta demanda", ha afirmat Pierre. Glovo compta amb més de 4.000 'riders' -repartidors autònoms que fan el repartiment amb el seus propi vehicle- a tot l'estat espanyol, i més de 7.000 a tot el món. De cara al 2018, esperen superar els 25.000.

La previsió de creixement en l'àmbit global és multiplicar per sis el volum de comandes en relació al 2017, passar d'un milió a tres milions d'usuaris i de 5.500 restaurants i comerços adherits a 20.000. D'altra banda, també esperen doblar el nombre de treballadors de la companyia: Dels 400 actuals a 800. De fet, Glovo acaba d'estrenar una nova oficina a Barcelona per adaptar-se a aquest creixement.

Actualment, tres quartes parts dels repartiments de la companyia són de menjar a domicili. A Barcelona, suposa prop del 85% del total de comandes. Per aquest motiu, l'estratègia de Glovo és expandir-se a mercats en els quals encara no hi hagi una forta implantació d'altres plataformes competidores -com Deliveroo o Uber Eats-. "Volem anar a ciutats on els usuaris també ens utilitzin per demanar menjar, si no a grans ciutats europees, com Londres, ens utilitzarien només per la resta, que té un ús menor".

De fet, Pierre ha explicat que és el que els passa a ciutats com Paris on estan tenint més dificultats d'implantació.

Esperen facturar gairebé 100 MEUR el 2018

Segons ha explicat el fundador de la companyia, enguany la previsió és doblar per sis la facturació de Glovo. L'any 2017, l'empresa va facturar 17 milions d'euros i de cara al 2018 preveuen assolir gairebé els 100 MEUR. Pierre ha explicat que el preu mitjà d'una comanda de Glovo són 18 euros als quals es suma un recàrrec de dos euros per l'enviament. Del total, la major part (13,65) és per al comerç o restaurant, mentre que prop de cinc euros són pel 'rider' i Glovo només es quedaria amb un euro de benefici brut per cada transacció. "Tenim un marge molt petit per comanda, per això té sentit que el nostre negoci sigui a gran escala".

Els 'riders' paguen 2 euros cada dues setmanes

Pierre ha contestat les crítiques que ha despertat els darrers mesos la relació laboral que tenen aquestes plataformes amb els 'riders'. El fundador de Glovo ha defensat la "flexibilitat" que dona als repartidors el fet de ser autònoms i ha explicat que no es plantegen canviar el model. Segons ha explicat, els 'riders' cobren de mitjana uns cinc euros per cada comanda. El preu pot ser superior depenent del temps d'espera, el trajecte o si hi ha condicions meteorològiques adverses.

"Veiem el 'rider' com un usuari, si per a ell no té valor connectar-se tot el projecte cau". De fet, des de fa unes setmanes, Glovo cobra dos euros cada dues setmanes als seus 'riders' per utilitzar l'aplicació. "Tenim moltes despeses, com l'assegurança mèdica dels repartidors", ha defensat Pierre. Segons Glovo, els 'riders' treballen una mitja de dues o tres hores al dia per a la companyia i en general només duren uns sis mesos com a repartidors.