01 de novembre de 2018
01.11.2018

El grup vallesà d'automoció MAAS assumeix la concessió de Seat a Manresa

Sala Cars, que representava la marca de Martorell des del 2012, manté un servei oficial de postvenda

31.10.2018 | 23:47
Darrers preparatius, ahir, a les noves instal·lacions de MAAS a Manresa

A partir d'avui, el grup vallesà Medios Activos y Aplicación de Servicios SL (MAAS) assumeix la concessió de Seat i Skoda a la capital del Bages a través de Sala Cars, que n'ha estat el servei oficial de venda a la ciutat des del 2012. El canvi de concessió respon a l'interès de les automobilístiques de concentrar les seves xarxes comercials en grans grups, amb l'objectiu de guanyar múscul empresarial, de tenir menys interlocutors al territori i d'abaratir costos, ja que «s'aprofiten sinergies internes», segons diu Laura Crespo, gerent del nou concessionari de Manresa

Tot i que el canvi de concessió té data d'avui, el grup MAAS preveu obrir el seu nou establiment, ubicat a la Pujada Roja, a tocar de l'hipermercat Esclat, la setmana del 12 de novembre, ja que les pluges han retardat el final de les obres. MAAS ocuparà una nau de 6.000 metres quadrats de propietat, que es va començar a construir el mes d'abril passat i que ha suposat una inversió de dos milions d'euros, segons diu Crespo.

El nou concessionari operarà amb dues marques comercials: Ondinauto, per a Seat; i MAAS Pragauto, per a Skoda. El nou establiment es distribueix en tres plantes: el soterrani, destinat a tallers; la planta baixa, a Seat; i el primer pis, a Skoda i a Das Welt Auto, la marca en què s'engloben els vehicles de segona mà certificats pel grup Volkswagen.

Grup MAAS, amb seu a Barberà del Vallès, té una trajectòria de cinquanta anys al sector i s'ha consolidat com un dels grans grups de l'automoció a la província de Barcelona. El grup té una xarxa de 25 concessionaris i tallers oficials, representant les marques Citroën, Seat, Nissan, Kia, DS i Skoda, que ocupen uns 500 treballadors. MAAS té presència a Vallès Oriental, Vallès Occidental, Anoia, Baix Llobregat i Bages, a la capital del qual ja fa uns anys que va assumir la representació de Citroën. Segons Laura Crespo, el grup preveu vendre aquest any 9.800 vehicles nous i 8.000 d'usats. La nova concessió a Manresa donarà feina a 14 persones, cinc de les quals han estat assumides de Sala Team.


Sala Team, servei oficial

Tot i el traspàs de la gestió comercial de Seat, Sala Car es mantindrà com a servei oficial de la marca amb seu a Martorell del grup Volkswagen, explica Jordi Sala, conseller delegat del grup manresà. Sala lamenta la pèrdua de la distribució comercial de Seat, oimés perquè, recorda, «vam agafar la marca del 2012 quan era la sisena en vendes al territori i la deixem la primera. A més, hem complert l'exigència de marca i les seves auditories i tenim la satisfacció del client, i sobretot s'han fet els objectius cada mes des de fa tres anys. Hem fet els deures i ens sap greu». Però «la decisió ve de dalt, de la central del grup», explica Sala, una nova estratègia contra la qual, per contracte, no hi ha res a oposar-hi.

A més, la concentració de concessions és una política d'empresa no només del grup Volkswagen, sinó del conjunt del sector de l'automoció. Fruit d'aquesta nova estratègia, a Manresa, en els últims mesos, Motor Munich ha assumit la concessió de BMW d'Ibericar Cadí, i Movento, la del grup Autosuministres de Mercedes. Actualment només hi ha sis concessions a la ciutat amb cognom manresà: Estany (Ford), Masana (Peugeot), Camps (Mazda), Ballús (Toyota), Sanfeliu (Nissan) i Sala, que continua la seva històrica relació amb Suzuki i Land Rover, a la qual el mes de maig passat va sumar la marca premium Jaguar.

Sala lamenta no haver arribat a un acord amb el nou concessionari Ondinauto per «compensar el traspàs de clients» per al servei de postvenda, on rau bona part del negoci de les concessions. Per això assegura mantenir el servei oficial, condició a la qual està autoritzat per Seat per dipsosar de «tots els estàndards de marca i tenir els recanvis, la maquinària i el personal especialitzat», apunta Jordi Sala.

«El més coherent seria que MAAS hagués assumit tot el paquet, però no hem arribat a un acord. Almenys fins avui», explicava ahir Sala, que conclou que, per tant, «continuarem atenent els que han estat i seran els nostres clients de Seat, que ara podran escollir entre aquests dos serveis oficials a Manresa». Sala Team, que destinava 13 persones a Seat, ha traspassat cinc treballadors a MAAS i ha reubicat internament la resta, de manera que, garanteix Sala, «ningú no quedarà sense feina».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit