La compra per internet ha augmentat deu punts percentuals a l'Estat per la pandèmia, segons la primera edició de l'«Informe sobre l'evolució i tendències en els hàbits de consum» publicat per l'empresa tecnològica Adevinta. Actualment, un de cada tres espanyols fan compres per internet cada setmana i un 25% destinen entre un 21% i un 50% del pressupost a aquest tipus de consum, pràcticament el doble que les dades registrades abans de la pandèmia. En aquest sentit, un 56% de les famílies destinen entre 50 i 250 euros al mes a comerç electrònic, onze punts percentuals per sobre del pressupost previ al coronavirus. El 62% dels espanyols investiguen i compren per internet, la qual cosa representa 19 punts més que abans. D'altra banda, el fet d'«anar a les botigues» ha experimentat un fort descens i s'ha reduït a la meitat i ja són dos de cada tres els espanyols que, des de l'esclat de la covid, prefereixen no trepitjar les botigues físiques ni per investigar ni per comprar. Els articles de la llar han estat protagonistes del 59% de les compres en línia; seguits de la tecnologia, amb un 53%, i la moda, amb un 52%. Per la seva banda, l'alimentació, els productes farmacèutics i el menjar a domicili són les categories que més han crescut per la covid, amb creixements de 18, 14 i 6 punts, respectivament.

Entre els productes més demanats, hi ha els electrodomèstics de cuina, que es van disparar un 68% després de l'inici de la primera desescalada. Una altra categoria ha estat la del mobiliari d'oficina, arran del creixement del teletreball. La demanda de cadires d'oficina es va disparar un 204% el segon semestre del 2020 i d'escriptoris, un 188% fins al setembre del mateix any. Les videoconsoles i els videojocs també han experimentat un creixement del 173% a l'abril.

«La hibernació que ens ha portat el virus contrasta amb l'activitat de l'entorn en línia, gràcies a la digitalització de serveis i comerços», assegura el conseller delegat d'Adevinta Espanya, Gianpaolo Santorsola.