Seat ha plantejat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022. L'automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l'escassetat global de semiconductors. La decisió afectarà uns 10.000 treballadors de forma rotatòria.

L'expedient serà voluntari d'inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats. La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat. L'ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

La manca de semiconductors i microxips que ha obligat a aturar la producció a la planta de Seat a Martorell en diverses ocasions aquest estiu. L'automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients dels models Seat i Cupra, que ja es troba en nivells pre-covid.