26 de maig de 2019
26.05.2019
Regió7

La incursió a Castelló de la Rider 1000 va satisfer els participants que anit havien acabat l'itinerari

Recórrer insòlites carreteres castellonenques va complaure els motociclistes, mentre que la Rider 700 es va estrenar amb més de 500 conductors

26.05.2019 | 00:37
La sortida esglaonada dels participants es va allargar set hores i mitja, fins a quarts d'una del migdia

Sense cap incidència ressenyable i amb el goig de rebre el vistiplau majoritari dels conductors a la innovadora inclusió al recorregut de carreteres poc conegudes de les comarques castellonenques dels Ports, l'Alt Maestrat, la Plana Alta i el Baix Maestrat. Així transcorria anit la setena edició de la Rider 1000, l'esdeveniment motociclista no competitiu pioner i de referència ideat pels responsables de Moto Club Manresa.

Des de dissabte a quarts de sis del matí, l'activitat va ser frenètica al pàrquing de la zona esportiva del Congost, situat entre el pavelló on juga el Bàsquet Manresa i el rehabilitat Complex Esportiu del Vell Congost. La trentena llarga de voluntaris que malden per tal que l'inici de l'itinerari sigui fluid per als conductors i els acompanyants de viatge de les 2.500 motocicletes participants ja feia tres quarts d'hora que feinejaven. Amb puntualitat britànica, a les sis del matí, Pep Requena, responsable tècnic i artífex de l'esdeveniment, va donar l'ordre de sortida al primer grup de sis conductors. Tal com és habitual, els participants van iniciar el recor-regut de forma esglaonada, de sis en sis, amb un minut d'interval entre cada grup.

Els primers en començar el tour van ser els prop de 760 participants a la Rider 1000; tot seguit, va prendre la sortida el més de mig centenar de conductors que van optar pel nou recorregut de 700 quilòmetres. Després va ser el torn dels 1.053 inscrits a la Rider 500, la més multitudinària. Els tres centenars de motociclistes que van preferir la ruta de 300 quilòmetres van ser els últims. A quarts d'una del migdia, després de set hores i mitja, tots els conductors ja eren a la carretera.

Emili Panosa, expresident de Moto Club Manresa i actualment «assessor extern» de la junta directiva, va exercir d' speaker. Les seves observacions i la seva tenacitat per entrevistar tot participant vingut d'altres indrets de l'Estat, així com de França, Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Suïssa i Àustria, van animar l'espera. Panosa, fins i tot, va localitzar i conversar amb algun motociclista uruguaià.

Els quatre itineraris preestablerts duien enguany els conductors cap a Tarragona i permetien endinsar-se al País Valencià els que havien optat pels dos trajectes més llargs. En retornar a Manresa, els participants a la Rider 1000 havien d'acreditar al seu passaport haver-se aturat als dotze punts de pas establerts per l'organització per rebre l'anhelat pin numerat i accedir al Rider 1000 Hall of Fame.

Moto Club Manresa recomana un track o itinerari, però atorga als participants la llibertat de seguir-lo o de circular per altres carreteres més adequades a les seves característiques de conducció.

Tanmateix, seguir el traçat ideat per l'entitat permet als adeptes a la Rider 1000 passar pels punts màster, uns punts de pas d'ubicació geogràfica ultrasecreta, que permeten gaudir de facilitats a l'hora d'inscriure's a la següent edició de l'esdeveniment.

En tancar edició, tots els participants a la Rider 500 i a la Rider 300 ja havien retornat a Manresa. A quarts de deu de la nit van començar a arribar el gruix de motociclistes de la Rider 700 i a partir de quarts de dotze, els del recorregut més emblemàtic. Els conductors destacaven el bon temps de què havien gaudit des de Flix i lloaven l 'hospitality de Kawasaki situat en aquest punt de pas.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Buscador de deportes

LaLiga

Saps què pots fer en aquest espai tan exclusiu?

Alex Gallar i Pape Diamanka, jugadors de l'Girona FC, van presentar l'Àrea Movistar LaLiga, un espai que uneix la passió pel futbol, ​​l'entreteniment i les noves tecnologies.


L'últim El més llegit