Tarda de col·lapse a la C-55 per les operacions de retirar un camió i una roca de grans dimensions, que tallava la carretera a Castellbell. Els carrils cap al sud i cap al nord fins al punt de l'accident d'un camió van quedar ahir al migdia col·lapsats fins a última hora de la tarda. El tall que es va fer a les 6 de la tarda, al quilòmetre 17,6, a l'alçada de Castellbell, per retirar la roca va provocar una llarguíssima retenció en tots dos sentits.

La situació, però, va ser especialment complicada per als vehicles que circulaven en direcció sud des de Manresa. La cua des del punt del tall, a prop de l'entrada a l'autopista a Castellbell, arribava fins a l'alçada de la depuradora de Manresa, a la zona dels Comtals. Cap a les 9 de la nit, però, el trànsit s'havia normalitzat i se circulava pel tram afectat per la incidència sense desviacions. L'operació de neteja prevista a les 6 encara no havia pogut començar.

El cotxes que circulaven en direcció a Manresa des de Monistrol de Montserrat també van tenir problemes de retencions, però més suaus. Carla Sala, una usuària del bus de Barcelona a Manresa, explicava a aquest diari que havia pujat a Barcelona a l'autocar a les 18.15 h i havia estat pràcticament aturada durant 45 minuts entre Monistrol de Montserrat i el punt de la incidència. El bus va passar per la zona afectada tot i que la carretera, en teoria, continuava tallada. De fet, evitar aquest punt per als vehicles que circulaven en sentit nord era complicat perquè l'autopista no podia fer el paper de bypass, que sí que tenia per als que volien anar de Manresa cap a Barcelona.

Trànsit va avisar a les 6 de la tarda que obria el peatge de l'autopista mentre la C-55 quedés tallada per evitar el col·lapse, però la mesura va ser insuficient perquè els conductors no van rebre prou informació per evitar quedar atrapats en aquest punt.

La carretera es va tallar a les 6 per arran de l'accident que havia tingut un camió ahir al migdia. Amb anterioritat ja s?havien hagut de fer talls: al migdia,per l'accident (el camió va quedar bolcat a la calçada), després per inspeccionar la zona i per garantir que la roca no pogués caure cap a la part de la via del tren de FGC, que hi passa a pocs metres, i més endavant, ja a l'hora de la sobretaula, per retirar el vehicle accidentat, que era el pas previ a poder treure la roca. Entrada la nit no hi havia activitat i s'espera rebre l'ordre per actuar a la zona.