Una investigació de la Universitat de Granada ha demostrat que hi ha una associació estadísticament significativa entre el rendiment dels estudiants universitaris en l'assignatura de Matemàtiques i l'exposició a la testosterona que van tenir al ventre matern.

Aquesta relació determinaria que hi ha factors genètics i biològics, juntament amb altres d'addicionals, que podrien tenir un paper destacat en el rendiment acadèmic en matemàtiques, segons ha informat la Universitat de Granada en un comunicat.

Segons els investigadors, la ràtio entre la longitud dels dits índex i anular, coneguda com a digital ràtio, és àmpliament reconeguda com un biomarcador de l'exposició prenatal a la testosterona. Els nens en reben una exposició més gran que les nenes, i això es tradueix en una digital ràtio més baixa entre els homes.

Els resultats de l'estudi mostren que hi ha una associació estadísticament significativa entre el rendiment en l'assignatura de matemàtiques dels estudiants de primer de la facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i l'exposició a la testosterona en el ventre matern. D'aquesta manera, les qualificacions baixes en matemàtiques s'associen tant amb xifres altes com baixes de la digital ràtio; mentre que les qualificacions més altes en aquesta assignatura estan associades amb valors intermedis de la digital ràtio.

No obstant això, la relació entre la digital ràtio i les qualificacions en matemàtiques és la mateixa per a tots dos sexes.