Professors de diferents universitats europees s'han reunit a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per estudiar com oferir conjuntament habilitats matemàtiques i musicals des d'una perspectiva competencial en l'educació primària.

La facultat de Ciències de l'Educació de la UAB acull des d'ahir i fins divendres una vintena de professors universitaris i formadors de mestres de diversos països europeus en el marc del projecte European Music Portfolio: Sounding Ways into Mathematics (EMP-P).

Es tracta d'un projecte finançat per la Comissió Europea, de tres anys de durada, que va començar el desembre del 2013 i que té la participació de vuit institucions de set països (Anglaterra, Espanya, Eslovàquia, Alemanya, Suïssa, Romania i Grècia), entre les quals hi ha la UAB.

El projecte incideix principalment en dos aspectes dins el context de l'educació primària: d'una banda, en el treball conjunt d'habilitats matemàtiques i musicals des d'una perspectiva competencial; i de l'altra, en el foment de la creativitat dels docents com a mitjà per afavorir una aproximació més interdisciplinària a l'ensenyament.

Durant aquesta trobada els investigadors i professors avançaran en el desenvolupament de materials que s'aplicaran als centres educatius i avaluaran algunes experiències pilot en escoles.

"Els destinataris són tant professors de música com de matemàtiques, i hauria de millorar l'educació global de l'alumnat i els resultats obtinguts en les dues disciplines implicades", han explicat Laia Viladot i Albert Casals, professors de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la UAB.

El projecte ha creat un grup de treball anomenat Musicomàtics, que ja ha impartit un taller per a formadors de mestres i professors que incloïa activitats com Mesura i frases musicals; Dansa i geometria; Percussió corporal i Mínim Comú Múltiple; Interpretació i creació musical i probabilitats i estadística, entre altres activitats que mostraven la combinació conjunta de conceptes de música i de matemàtiques.

En el projecte hi col·laboren diversos mestres de música i matemàtiques de centres educatius de l'àrea metropolitana, que actuen com a centres pilot aplicant activitats i materials que integren les àrees de música i matemàtiques.