La revista infantil Pipiripip Magazine ja té el seu primer número. Els impulsors han superat els 6.000 euros de finançament que demanaven a través de la plataforma Verkami. La directora editorial, Annabel Sardans, ha explicat que el seu objectiu és que a través de les històries i dibuixos "es transmetin una sèrie de valors, sense estar alliçonant". La revista compta amb la col·laboració d'una desena d'escriptors i il·lustradors de la Catalunya Central, als quals se'ls donarà un protagonisme especial perquè el resultat final "sigui més creatiu". De fet, Sardans ha dit que el seu lema és: "Som creadors que editem creació". Els impulsors tenen el repte d'aconseguir 1.500 subscriptors en un any.

Pipiripip és una de les accepcions de la paraula rosella que s'utilitza de manera comuna al Bages. Segons ha explicat Sardans, aquest ha estat un dels motius pels quals s'ha triat aquest mot per posar nom a la revisa, "que sigui el màxim local i que, a més, és una paraula molt sonora i infantil". Però també pel seu contingut: "La rosella és una flor que transmet molt i vol dir que arriba la primavera i que canvia el paisatge". El primer exemplar de la revista va sortir al carrer per Sant Jordi gràcies als diners aconseguits a la campanya de micromecenatge.

Els seus impulsors s'han constituït en una cooperativa amb l'objectiu "de treballar d'una manera diferent i fer les coses de manera més directa amb el lector". Així ho ha explicat Sardans, qui ha apuntat que "la figura de l'editor farà la feina de cohesionar la revista i de marcar la línia editorial, però busquem una manera de treballar diferent a la convencional". Segons ella, "normalment un editor encarrega un text a un escriptor i després les il·lustracions. En canvi, nosaltres posarem en contacte tota la colla per veure qui li ve de gust treballar, quins projectes poden sortir en comú o quines col·laboracions s'estableixen i, per tant, la gènesi és diferent".

En aquest sentit, Sardans ha explicat que el seu objectiu és que "no hi hagi tants filtres" i, per tant, "que el contingut no es basi tant en criteris comercials, sinó que vulguin explicar coses". Aquesta manera de treballar diferent a la convencional ve motivada, en part, "pel desengany que tots nosaltres hem patit en algun moment o altre al llarg de la nostra trajectòria professional", ha explicat Sardans. La directora editorial de la publicació ha expressat que "ens hem trobat en moments en què ens hem sentit incòmodes o que haguéssim fet les coses diferents i això ens ha empès a preguntar-nos: Ostres! i si ho volem fer diferent per què no ho provem?".

Un contingut amb valors

La línia editorial de la revista és la de transmetre una sèrie de valors, sense que siguin moralitzants. De fet, Sardans ha explicat que pretenen que "a través de la lectura arribi algun valor, ja sigui l'empatia, la solidaritat o la generositat", que s'introduiran a través dels textos i les imatges. A més, un dels seus reptes també és introduir valors relacionats amb l'emprenedoria, "sense voler crear petits empresaris". La revista contindrà algunes seccions fixes, com 'Atents i relaxats', que donarà algunes eines per a la relaxació, però també d'altres que aniran canviant a cada número. S'hi podran trobar còmics, contes, reportatges, poemes, entre d'altres.

La revista tindrà una periodicitat mensual i també s'està preparant la versió digital. De fet, la revista digital oferirà una publicació extra cada 15 dies que servirà per fer de pont o de recordatori entre els dos números, però també per aportar continguts nous i diferents als del paper, com poden ser cançons o lectures en altres idiomes.

Perquè la publicació sigui viable econòmicament, els impulsors s'han marcat el repte d'aconseguir 1.500 subscriptors en un any. De moment, en tenen un centenar però confien que amb el llançament del primer número s'animi més gent.