Al final de l'any havien de començar les obres per fer accessible l'estació de la Renfe de Manresa, anunciades el 2013. No ho faran ni a final de l'any ni al principi del 2017. Si tot va bé, i si no hi ha cap altre canvi, la previsió és que ho facin el segon semestre del 2017. La incorporació en el projecte d'una zona d'atenció i informació al client, que serà la primera que es farà a tot Espanya, i que servirà com a prova pilot per a la resta d'estacions de Rodalies estatals, és, segons Renfe, la causa del retard.

L'endarreriment de la licitació del projecte d'obres a l'estació de la Renfe de Manresa -licitació que la companyia informa que és imminent i que es farà el mes vinent com a molt tard- i del seu inici no són bones notícies. Vol dir que les persones que agafen el tren a l'estació del Nord de Manresa hauran de continuar pujant i baixant escales carregats de maletes i cotxets per anar d'una andana a l'altra o bé travessar les vies pel pas habilitat, que està força apartat de les andanes. I que les persones amb mobilitat reduïda continuaran sense poder viatjar amb tren ni des de Manresa ni fins a la ciutat amb la Renfe.

Tal com va informar Regió7 en l'edició del 6 d'abril passat, l'empresa s'havia compromès amb l'Ajuntament a licitar les obres el maig passat i a començar-les al final de l'any. Representants d'Adif i de Renfe es van reunir el 4 d'abril amb l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i amb el regidor de Planejament i Projectes Urbans, Marc Aloy, i d'aquella trobada n'haurien sorgit els compromisos esmentats. Aleshores, no es va facilitar ni la durada ni el cost de les obres, que el 2013, quan es va parlar per primera vegada d'aquesta operació, inclosa en un pla de millora de l'accessibilitat a les estacions, es van xifrar en 5,4 milions d'euros.

Trobada a tres bandes

Arran de la trobada entre Adif (representada per Armando Brigos, subdirector d'Estacions Nord-Est de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries), Renfe (amb Félix A. Martín, director de Rodalies de Catalunya) i l'Ajuntament, Renfe va informar que estava enllestint el projecte, amb la previsió que es fes la licitació "al principi del maig" per tal que les empreses interessades hi presentessin les seves ofertes i, de cara al final de l'any, triar la més adequada i iniciar els treballs "el desembre".

La millora de l'estació situada a l'altra banda del riu implica remodelar l'accessibilitat a l'edifici de viatgers, que requerirà eliminar les barreres arquitectòniques i instal·lar un ascensor. A més a més, es milloraran les andanes i el vestíbul.