Segueix-nos a les xarxes socials:

L'escola de la PAHC té més sol·licituds que places i haurà de fer una selecció d'alumnes

La preinscripció rep 48 sol·licituds i el projecte pot atendre 32 infants. Es valorarà la situació de cada nen

L'escola de la PAHC té més sol·licituds que places i haurà de fer una selecció d'alumnesa.i.t.

"Contentes, perquè el projecte ha tingut molt bona acollida, però a la vegada amb un gust amarg, perquè no podrem atendre tots els infants que s'hi han preinscrit i haurem de dir que no a algunes famílies". Així es mostraven Cristina Ramon, Sara Mas i Jèssica Jiménez, tres de les col·laboradores de l'escola de repàs popular de la PAHC, dijous, quan el període de preinscripcions estava a punt de tancar i el nombre de sol·licituds ja superava amb escreix el de places. L'escola, que podrà atendre 32 infants, ha rebut la preinscripció de 48 nens i nenes. Un èxit absolut que, malauradament, obligarà els impulsors del projecte a seleccionar alumnes.

La selecció dels infants que finalment tindran plaça a l'escola de la PAHC no es farà segons l'ordre d'inscripció, sinó que els responsables i col·laboradors del projecte analitzaran i valoraran aspectes socioeconòmics de cada infant i de la seva família. Ramon, Mas i Jiménez detallen que, a grans trets, es reservaran un nombre de places "per a les famílies de la PAHC", i "analitzarem altres aspectes que vam preguntar a les famílies a través d'un qüestionari: nivell socioeconòmic, qui es fa càrrec del menor, si tenen dificultats en l'acompanyament acadèmic del nen, etc". També es tindrà en compte, tot i que en un pla més secundari, la proximitat de la residència de l'infant a l'escola. A partir d'aquesta anàlisi i d'un debat posterior sortirà la llista definitiva dels 32 alumnes de l'escola de la PAHC.

"Prevèiem una bona resposta"

Quan preguntem a les tres joves que estan assegudes a les petites cadires de l'escola de repàs del carrer de Sobrerroca si esperaven aquesta elevada xifra de preinscripcions, totes assenteixen amb el cap. "En general ens ho esperàvem, prevèiem que hauríem de dir que no a algú". Expliquen que malgrat que "no hem fet una gran difusió (només vam anar a una escola, el Pare Algué, i vam penjar un sol cartell a la porta), la notícia ha corregut a tots els nivells. El boca-orella hi fa molt"

L'escola de repàs popular engegarà el proper dilluns 10 d'octubre i atendrà 32 infants d'entre 6 i 12 anys (de 1r a 6è de primària). El perfil dels alumnes serà variat però la majoria comparteixen que "no tenen uns bons resultats acadèmics i els falta suport i acompanyament a l'hora d'estudiar o fer els deures a casa". Aquesta manca d'acompanyament és deguda a dues causes: "o els pares no poden conciliar i quan els infants són a casa ells treballen; o sí que hi són, però per falta de coneixements de la llengua o acadèmics, no es veuen capaços d'ajudar el fill en les tasques escolars".

Un tutor per cada dos nens

Les classes es faran cada dia de dilluns a dijous, de 17.30h a 19h i quatre voluntaris atendran vuit infants en cada torn. De fet, cada persona que col·labori com a mestre o acompanyant de l'escola serà el tutor i farà el seguiment de dos infants. Cal destacar que hi ha hagut també una gran resposta en la crida per trobar voluntaris i 16 persones s'han compromès a fer la tasca de mestre-tutor de l'escola de la PAHC, i mitja dotzena més col·laboraran de manera més esporàdica amb el centre.

El nombre d'infants que s'atendrà en cada grup es limita a vuit, tal com expliquen Ramon, Mas i Jiménez, "per les reduïdes dimensions de l'espai". Malgrat que encara és massa d'hora per parlar d'una possible ampliació del servei de l'escola per al curs vinent, les col·laboradores apunten que per donar resposta a més alumnes "una opció seria ampliar l'horari d'atenció, fer dos torns" i veuen més complicat "ampliar l'espai físic", ja que, "tot i que el local on s'ubica l'escola té més plantes, caldria un gran esforç per deixar-les en condicions".

Autogestió per sobreviure

L'escola de la PAHC funcionarà a través de l'autogestió. Aquest estiu, per condicionar el local i aconseguir material i mobiliari escolar, han rebut donacions i han tingut suport de voluntaris. Per poder sobreviure durant el curs, s'autogestionaran i organitzaran activitats per recaptar fons com el sorteig d'una panera. L'entitat no ha rebut cap tipus de suport econòmic institucional. En canvi, sí que n'ha trobat en persones a títol particular, associacions i entitats.

Prem per veure més contingut per a tu