No hi ha suficient consciència de la realitat que mostren les xifres que formen la memòria d'activitat dels serveis socials, que l'any passat van fer 6.580 informes per evitar talls de subministraments de serveis bàsics a les llars.

Això suposa que prop del 10% de la població ha vist perillar l'arribada d'electricitat, gas o aigua a casa seva. Aquesta quantitat triplica els 2.139 informes que es van elaborar l'any 2018.

El percentatge de problemàtica d'habitatge respecte del total d'expedients treballats durant l'any va ser del 12%. El 2018 va ser del 19%.

L'any passat, 92 persones van ser ateses en fondes i pisos d'emergència, amb un total de 7.703 pernoctacions. Es tracta d'un volum de persones similar al de l'any anterior, el 2018, però amb algunes diferència.

El 2018, el nombre de persones a les quals l'Ajuntament va ajudar proporcionant-los allotjament temporal en van ser unes quantes més, 106, però el nombre de pernoctacions va ser més baix, 5.827.

Això vol significa unes quantes persones menys que ho han necessitat i se'ls ha pogut oferir fondes i pisos per cobrir situacions d'emergència, però un major nombre de pernoctacions, un 32% més.

Pel que fa als seguiments de desnonaments, el nombre d'expedients oberts el 2019 va ser de 116 i el 2018 de 93.

Tot plegat deixa clar que les demandes d'ajuda continuen creixent en un panorama en què hi ha un increment dels desnonaments i dels informes que es fan per aturar processos de talls de subministraments bàsics a les llars, mentre que pugen les pernoctacions d'urgència.