El servei de bus urbà de Manresa disposa de divuit vehicles, set dels quals ja són híbrids. Enguany es preveu incorporar tres autobusos nous i l'any que ve tres més.

En principi, es preveia que tots ells fossin híbrids, però s'està estudiant durant els darrers mesos la possibilitat que se'n puguin incorporar d'elèctrics, sobretot perquè els nous models han evolucionat molt des del punt de vista tècnic -pel que fa a la seva autonomia- i també s'han fet més atractius des del punt de vista econòmic.

A hores d'ara, Manresa Bus, empresa que té la concessió del servei municipal de transport urbà, està provant un segon model de bus urbà 100% elèctric amb la voluntat d'estudiar la seva eficiència, autonomia i consum real, tenint en compte l'orografia de la ciutat, i de valorar-ne l'adquisició en el marc de la renovació de la flota de busos que s'està duent a terme.

El bus elèctric està fent la prova sense viatgers i seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris.

Està identificat com a ´bus en proves'. Es tracta del model BYD K9UB LF, que disposa de dos motors síncrons d'imants permanents, amb una potència de 300 kW, que transmeten directament la potència motriu a les rodes, augmentant l'eficiència energètica i disminuint el soroll i les vibracions. Disposa d'un sistema d'emmagatzemament d'energia mitjançant bateries de tipus LiFePO4 (liti, ferro i fosfat). La capacitat de les bateries de l'autobús és de 348 kWh i poden carregar-se en unes 3 o 4 hores.