La carretera del Xup i el pont de Sant Francesc seran de l'Ajuntament de Manresa un cop la Generalitat hi hagi fet les obres
La inversió en aquests dos trams és de 3,6 milions d’euros
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa han signat un conveni per fer possible el traspàs de quatre trams de carreteres que amb els anys han perdut la seva funcionalitat inicial i han quedat integrades a la xarxa viària municipal, amb un trànsit majoritàriament local. Es tracta del tram de la carretera del Xup (C-37z) entre el pont de Sant Francesc i el barri, el mateix pont de Sant Francesc (C-37z), el tram de la carretera de Cardona (C-37z) entre la caserna de la Guàrdia Civil i l’accés a l’eix Transversal i el tram de la carretera C-1411z que va des del pont Vell fins a la rotonda d’accés al barri de Sant Pau. Així s’ha establert en el conveni signat entre les dues institucions i rubricat aquest divendres per la consellera de Territori, Ester Capella, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia.
El Departament de Territori construirà a la carretera del Xup una vorera per a vianants i ciclistes al marge esquerre. L’actuació contempla també la rehabilitació del ferm, la millora de l’enllumenat i de la senyalització i la millora de les interseccions existents, amb una nova rotonda per accedir a la Torre de Santa Caterina i al barri de Sol i Aire, i amb una nova entrada al barri del Xup.
La rehabilitació del pont de Sant Francesc de Manresa començarà aquesta tardor i costarà 1,6 milions d'euros
Es tracta d’un projecte que pretén convertir aquesta carretera en una més compatible amb el trànsit que existeix actualment, millorant també la connexió dels barris amb el centre de la ciutat. El Departament de Territori ja ha adjudicat la redacció del projecte. Un cop s’hagi executat l’obra, pressupostada en 2 milions d’euros, la Generalitat traspassarà la titularitat de la via a l’Ajuntament de Manresa.
Pel que fa al pont de Sant Francesc, el projecte de rehabilitació —que s’ha licitat avui— inclou l’ampliació de voreres a 1,5 metres útils, tot respectant l’estètica del voladiu i reproduint de manera fidedigne la barana. També està previst col·locar un ampit urbà per separar el trànsit rodat dels vianants. El pont està catalogat com a Bé Cultural d’interès Local (BCIL). La Generalitat també el traspassarà a l’Ajuntament de Manresa un cop hagin finalitzat les obres, que està previst que comencin a la tardor. La inversió en aquest tram és de 1,6 milions d’euros.
Finalment, en el tram de la carretera de Cardona —entre la caserna de la Guàrdia Civil i l’accés a l’eix Transversal— i en el tram de la carretera C-1411z que va des del pont Vell fins a la rotonda d’accés al barri de Sant Pau, l’Agència Catalana de l’Aigua hi té previst construir el nou col·lector de salmorres, sobre el qual hi haurà un passeig arbrat. Per la seva part, l’Ajuntament s’encarregarà de millorar el paviment d’aquests dos trams amb una partida de 355.000 euros que transferirà la Generalitat.
Temes
Més a Manresa
-
El cos de dansa del Casal Cultural Dansaires Manresans actua a l’Aplec de Danses d’Alcoi
-
«Costa molt que les dones ens puguem fer el camí»
-
El litigi pel concurs públic del Museu del Barroc de Manresa continuarà en mans dels jutjats
-
Les sardanes omplen de color i balladors la plaça de la Pau de la Font dels Capellans