Volkswagen ha presentat a la Xina la nova generació del seu SUV més gran, el Touareg. La història del model està marcada per un gran èxit comercial, ja que en les seves primeres dues generacions ha acumulat prop d'un milió de vendes. Ara, la tercera generació arriba amb una càrrega tecnològica millorada amb què pretén competir amb models com l'Audi Q7 o el Volvo XC90, entre d'altres.

Més gran i lleuger

El nou Touareg mesura 4,88 metres, la qual cosa suposa un augment de 7,7 cm respecte de la versió anterior. Això ajuda a aconseguir un augment notable en l'habitabilitat posterior o el maleter, que passa de 697 a 810 litres de capacitat. Si bé és cert que l'amplada augmenta en 4,4 cm (1,98m), l'altura es redueix en 7 mm (1,7 m) i el pes en 106 kg gràcies a l'ús de materials com l'alumini i l'acer d'alta tecnologia.

Tecnologia inèdita

Els nous sistemes d'assistència, confort, il·luminació i infoentreteniment representen un salt endavant respecte de la generació anterior. Per exemple, és el primer model de la marca en incorporar l'Innovision Cockpit, que a diferència del Virtual Cockpit integra la pantalla digital de 12 polzades corresponent al quadre d'instruments amb el sistema d'infoentreteniment superior Discover Premium, que disposa d'una pantalla de 15 polzades.

Però, a més, el nou vehicle tot camí de la marca alemanya es preocupa de la seguretat dels seus ocupants ja que inclou elements com el sistema de visió noctura Nightvision -que reconeix persones i animals en la foscor gràcies a una càmera termogràfica-, el sistema d'assistència en embussos i trams en obres -que controla la direcció, els frens i l'accelerador fins a 60 km/h-, l'assistent d'encreuaments -que controla el trànsit transversal- o els fars matricials de LED anomenats IQ Light.

Comportament de compacte

Segons la marca, el Touareg tindrà una conducció similar a la d'un compacte com el Golf, gràcies a la direcció activa en les quatre rodes o a la compensació de balanceig mitjançant estabilitzadors electromecànics.

El conductor podrà adaptar tots aquests sistemes d'assistència, dinamisme i confort mitjançant la multitud de configuracions possibles que ofereix tant la gran pantalla central de l'Innovision Cockpit com el volant multifunció.

D'entrada, amb motors V6

Al mercat europeu, inicialment els motors disponibles seran dièsel V6 3.0 TDI amb dues potències diferents: 231 CV i 286 CV. A més, se sap que arribarà una versió híbrida endollable, però encara no s'ha confirmat la data.

Més endavant, arribarà una nova variant dièsel amb motor V8 de 421 CV i una versió de benzina amb un propulsor V6 de 340 CV.

Ofensiva SUV

El nou vehicle tot camí de Volkswagen es suma a un total de set opcions SUV arreu del món, quatre de les quals disponibles a Europa. Al Vell Continent, la gamma està composada pel petit T-Roc, el Tiguan, el Tiguan Allspace i el Touareg, però a la Xina disposen del Tiguan L i el Teramont, i als Estats Units de l'Atlas.

A més, Volkswagen preveu ampliar de cara al futur el catàleg SUV amb un model per sota del T-Roc -anomenat T-Cross- i una variant elèctrica anomenada I.D. CROZZ, que serà el primer vehicle tot camí totalment elèctric de la marca i es preveu la seva comercialització l'any 2020.