06 de octubre de 2018
06.10.2018

Eficičncia amb un toc d'esportivitat

Provem la berlina de la marca nipona, que aconsegueix un gran equilibri entre dinamisme i confort

05.10.2018 | 23:42

Lexus IS 300h

Pocs cotxes ofereixen una combinació d'eficiència i dinamisme amb l'excel·lència amb què ho fa el Lexus IS 300 h en la seva versió F Sport. Es tracta de l'acabat més esportiu de l'extensa gamma de la berlina japonesa, i es distingeix a simple vista de la resta dels seus germans per les llantes de 18 polzades de color negre cromat, el mateix color que la graella frontal o les peces aerodinàmiques específiques de la carrosseria, entre altres elements que eleven el seu aspecte esportiu. A l'interior el que més crida l'atenció és el volant F-Sport, els seients esportius, o els pedals d'alumini.

Però de l'habitacle, més enllà de les peculiaritats d'aquesta versió, ens quedem el gran nivell de confort que ofereix a tots els seus ocupants. L'espai de conducció és senzillament perfecte: els seients són còmodes i ofereixen una bona subjecció, els comandaments estan ubicats de manera molt lògica i la informació del tauler i la instrumentació és molt fàcil d'observar. Les places del darrere també destaquen pel seu espai, i el maleter ofereix uns més que correctes 450 litres de capacitat, albergant fàcilment la càrrega dels cinc ocupants del vehicle en llargs desplaçaments. I és precisament en aquests trajectes on l'IS 300h treu a la llum el millor de si mateix, amb un confort de marxa difícilment igualable.

Pocs dels seus rivals al mercat brinden la qualitat de conducció del model nipó. El secret per assolir aquesta excel·lència és la combinació de la seva silenciosa motorització híbrida amb un xassís impecable. L'IS 300h està disponible amb un sol propulsor al nostre país. Es tracta d'un motor híbrid format per un propulsor de gasolina de 2.5 litres i quatre cilindres que entrega 181 CV, combinat amb un motor elèctric de 143 CV. Funcionant de manera conjunta, tots dos ofereixen una potència de 225 CV. Aquest sistema híbrid està acoblat al canvi automàtic E-CVT de variador continu però amb esglaonament per imitar a un canvi de marxes automàtic convencional que es poden seleccionar des de les lleves que se situen després del volant.

L'IS 300h ofereix cinc modes de conducció: Eco, Normal, Sport, Sport + i Customise, que permet una configuració personalitzada de la suspensió adaptativa i la resposta de l'accelerador.

Equilibri perfecte

Però si hem de destacar un aspecte de l'IS 300h, aquest és el seu comportament per carretera. Ofereix una dualitat extraordinària entre dinamisme i confort, la qual cosa s'observa perfectament en aspectes com la direcció, suau i directa, i la suspensió, estable però confortable, sense la duresa que requereixen altres suspensions per aconseguir-ho. I si a aquesta qualitat de conducció hi sumem la impecable insonorització de l'habitacle i el gran espai a l'interior, s'obté una qualitat de vida a bord excel·lent, que destaquem des de l'inici del reportatge.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit