Sota la configuració d'un cupè prèmium de quatre portes i la polivalència d'un SUV de grans dimensions, Audi presenta el nou vaixell insígnia del seu catàleg Q, el Q8. Un model amb què la firma de les quatre anelles entra de ple en el segment dels tot terrenys de luxe d'altes prestacions amb una aposta de notable càrrega tecnològica a tots els nivells. Amb una longitud de 4,99 metres, una amplada de gairebé dos metres i una altura d'1,71 metres, el Q8 desprèn esportivitat pels quatre costats.

Una aparença que segueix de manera fidel els estàndards estilístics de la marca, amb línies anguloses i una carrosseria de quatre portes amb grans volades i passos de roda, rematada per una part posterior que reforça la seva proposta cupè. En aquesta mateixa línia estètica adquireixen un protagonisme especial detalls com els fars led de sèrie -amb la tecnologia HD Matrix Led de manera opcional-, el disseny tridimensional dels llums diürns i dels grups òptics posteriors o les seves imponents llantes de 19 polzades de diàmetre.

COM A CASA

Gràcies a una distància entre eixos de gairebé 3 metres, el seu interior és dels més espaiosos del seu exclusiu segment de mercat. L'excel·lent nivell d'habitabilitat es reforça amb un gran nivell de modularitat interior que inclou la possibilitat de muntar tres seients individuals amb regulació longitudinal a la part posterior. També és destacable el volum del seu maleter amb una capacitat de càrrega inicial de 605 litres, que es pot ampliar fins als 1.755 litres si s'abaten completament els respatllers de les places posteriors.

El lloc de conduccó és presidit per la presència del Virtual Cockpit d'Audi de sèrie, amb una pantalla de 31,2 cm (12,3 polzades) de gran resolució. En matèria de connectivitat i equipament multimèdia, el Q8 aconsegueix un nivell superior amb el sistema operatiu MMI Touch Response. Un avançat dispositiu format per dues pantalles de gran format entre les quals es reparteix la informació; la superior, de 25,6 cm (10,1 polzades), controla els diferents sistemes d'informació i navegació, mentre que la situada a la part inferior del quadre de comandaments, amb una mida de 21,8 cm (8,6 polzades), dona accés al conductor a les funcions de climatització, confort i entrada de text.

50 TDI QUATTRO

Al principi, la gamma Q8 estarà disponible amb una sola versió, la 50 TDI Quattro, equipada amb el motor 3.0 TDI de 286 CV i el canvi automàtic Tiptronic. Amb aquesta configuració, el Q8 arriba a una velocitat màxima de 245 km/h i accelera de 0 a 100 km/h en 6,3 segons.

Aquest propulsor disposa del suport de la tecnologia Mild Híbrid (MHEV), que integra una bateria de ions de liti i un alternador BAS al sistema elèctric de 48 volts, que li atorga l'etiqueta Eco. Es tracta d'un sistema d'hibridació lleugera que permet que l'A8 pugui circular en mode de marxa per inèrcia entre 55 i 160 km/h amb el motor apagat. A més, disposa d'altres peculiaritats, ja que, en les fases de desacceleració, el sistema pot recuperar fins a 12 kW d'energia, mentre que el sistema de parada i arrencada Start-Stop entra en funcionament a 22 km/h. Tot això té una influència directa en els consums i les emissions nocives de CO2, i la despesa de combustible es redueix un màxim de 0,7 l/100 km.

Aquest propulsor va acoblat al canvi automàtic de 8 velocitats i disposa, com no podia ser d'una altra manera, de l'efectiva tracció total Quattro d'Audi, el diferencial central mecànic de la qual transfereix la força entre els eixos davanter i posterior en una proporció 40:60.

El Q8 manté tot el seu dinamisme fins i tot fora de l'asfalt. A més de la tracció Quattro, es veu reforçat per altres sistemes de sèrie com ara la suspensió amb regulació de la resistència (Damper Control) o la direcció progressiva, que resulta més directa com més es gira el volant.

Les primeres unitats destinades al mercat espanyol disposen d'un ampli equipament de sèrie que inclou elements com la suspensió adaptativa amb regulació de duresa, les llantes de 19 polzades, els llums amb tecnologia led, el sistema MMI Navigation Plus amb resposta tàctil MMI, el Virtual Cockpit, l'Audi Smartphone Interface, la porta del maleter d'accionament elèctric i el climatizador de dues zones.

De manera opcional, l'usuari pot completar el seu Q8 amb un paquet tècnic, que inclou llums Matrix led, Audi Phone Box, o els paquets de confort i il·luminació, entre d'altres.

Per la seva banda, el paquet negre li atorga una imatge més dinàmica, i inclou l'acabat d'òptica negre, els vidres enfosquits, les barres de sostre i els retrovisors de color negre. El vaixell insígnia de la gamma de vehicles tot terreny de la firma de les quatre anelles ja ha començat a comercialitzar-se al nostre país amb una llista de preus que parteixen des dels 84.480 euros. La gamma es completarà a mitjan 2019 amb una segona versió de gasoil 45 TDI 231 CV i una de gasolina 55 TFSI de 340 CV.