Ja estem de tornada. Amb el Saló de Munic (IAA Mobility) tornen els salons presencials a Europa. Des d’aquella fatídica cancel·lació del Saló de Ginebra del 2020 per culpa de la Covid-19, el continent estava orfe d’esdeveniments com la mostra bavaresa, a la qual seguirà a finals de setembre l’Automobile Barcelona en un exemple que el sector està treballant per reactivar el ritme perdut.

L’activitat arrenca motors amb força en el sector i, tot i que moltes marques no han acudit a l’esdeveniment (amb l’absència notòria del grup Stellantis) hem pogut veure novetats importants a la mostra alemanya.

L’ automòbil s’endolla a Munic

Noves propostes d'exposició

Com era d’esperar l’electrificació ha estat la protagonista d’aquest Saló de Munic, amb cotxes endollables protagonitzant la majoria de les presentacions.

Però atenent al concepte de mobilitat, la mostra alemanya ha disposat de dos centres d’atenció, un a la fira pròpiament dita amb les principals novetats de les marques, espai per a proveïdors i noves propostes, i una altra part destinada més a apropar el saló al gran públic amb espais habilitats per les pròpies marques en els principals llocs del centre de la ciutat (fet impensable a Barcelona, és clar).

Un total de nou espais s’obren a Munic per acollir novetats com les d’Audi, Kia i Porsche, que han preferit el carrer a la moqueta de la sala. La ciutat s’ha omplert de bicicletes, cotxes elèctrics i espectacles per a concebre una nova fórmula de saló.

Jogger i la nova era Dacia

El Dacia Jogger arriba per apropar la mobilitat a les famílies nombroses. Té un preu inicial inferior als 15.000 euros i és una revisió del Duster, del qual hereta el disseny frontal i interior. Té una longitud de 4,55 metres i l’any 2023 estrenarà una mecànica híbrida de 140 CV.