Ens agradi o no, transitem cap a una nova mobilitat on encara romanen oberts una infinitat d’interrogants. I és que a ningú no se li escapa que els canvis legislatius mediambientals d’Europa ens empenyen cap a una electrificació total de l’automoció que no tothom pot assumir.

El debat de la MOBILITAT

Polítics i industrials no avancen al mateix ritme. Per tractar de donar resposta a totes aquestes qüestions el proper 26 i 27 de maig se celebrarà a Sevilla la primera edició del Mow Forum Andalusia, un simposi obert al debat en què els principals protagonistes del sector de la mobilitat, la moto, l’automòbil, la indústria i la sostenibilitat plantejaran la realitat que ens ocupa i buscaran un consens en els arguments que han de marcar el futur d’aquest concepte social. L’esdeveniment comptarà amb la presidència d’honor del Rei Felip VI.

El debat de la MOBILITAT

En un acte de presentació celebrat a Sevilla els organitzadors de l’esdeveniment, la Junta d0Andalusia i el Reial Automòbil Club d´Espanya (RACE), amb la col·laboració dels Ajuntaments de Sevilla i Màlaga, van exposar els arguments d’aquestes jornades obertes a professionals i usuaris destinades a oferir solucions i respostes per afrontar aquest camí cap a la nova mobilitat. Hi van intervenir el Conseller de la Presidència, Administració Pública i Interior de la Junta d’Andalusia, Elías Bendodo; el president del RACE, Carmelo Sanz de Barros; l’alcalde de Sevilla, Antonio Muñoz i l’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre.

Sota l’epígraf «New Mobility Order in the World», la trobada internacional buscarà analitzar i debatre respecte els reptes, impactes i conseqüències que l’Agenda 2030-2050 i el Pacte Verd Europeu (Objectiu Emissions Zero) tenen sobre la indústria del sector de l’automoció i l’usuari. També es produirà un cara a cara que enfrontarà opinions dels principals fabricants del sector amb els legisladors. S

Nou ecosistema

Més enllà de l’electrificació (que avança a ritmes desiguals), la trobada d’especialistes busca analitzar en deu panells de debat els detalls d’aquesta transició cap a un univers hiperconnectat on les necessitats de desplaçament de les persones se situaran per sobre de la mobilitat tal com la concebem en aquest moment. A ningú se li escapa que les normatives mediambientals estan empenyent tots els sectors relacionats amb el transport (de persones i de mercaderies) cap a un terreny on els canvis se succeeixen de forma vertiginosa. A la trobada internacional Mow Forum Andalusia s’analitzaran tots els avenços tecnològics en sistemes de propulsió (no necessàriament elèctrics) i emmagatzematge d’energia, així com l’impacte dels augments en la densitat poblacional derivada de la concentració en grans megalòpolis, juntament amb la creixent sensibilitat ciutadana cap al medi ambient.

D’aquesta manera, autoritats governamentals, alts representants del sector empresarial i líders d’opinió comptaran durant les dues jornades amb la participació de l’usuari i el consumidor final, fet que permetrà als diferents agents implicats intercanviar els seus plantejaments i perspectives a curt, mitjà i llarg termini. Els nous models de negoci, el canvi del sentit de la propietat i la implementació de noves estratègies industrials condicionen el futur de la mobilitat que ha de ser, sí o sí, sostenible.

Un futur sense carreres?

Indústria, institucions i usuaris coneixeran de primera mà els secrets de la nova era de la mobilitat, incloent-hi un repàs sobre l’important paper del món de la competició, que sempre ha actuat com a banc de proves i que té molt a dir de cara al futur. Deixarem de veure curses de F1 i MotoGP? Stefano Domenicalli (CEO de la F1) i Carmelo Ezpeleta (CEO de Dorna) aportaran la seva visió de continuïtat de la competició.

La conscienciació per a una transformació ordenada i sostenible no ha fet més que començar. Des del Mow Forum Andalusia ens convidaran els dies 26 i 27 de maig a endinsar-nos-hi. Després del debat (una mena de Davos del sector de la nova mobilitat), s’elaborarà un decàleg per a guiar-nos cap al futur.