La primera jornada del Mobile World Congress ja ha permès veure els nous mòbils, tablets i gadgets que les grans companyies tenen a punt de sortir al mercat. Aquí uns avancem algunes de les novetats més destacades:

Un smatphone Nokia amb Android i el mòbil amb internet més barat amb

La multinacional de mòbils Nokia, propietat de Microsoft, ha presentat al MWC els seus primers "smartphones" basats en el sistema operatiu Android, però sense dependre de la botiga de Google, amb interfície d'usuari similar a Windows Phone i amb preus molt barats. Nokia vol recuperar quota de mercat i fer-los accessibles a 1.000 milions d'usuaris a tot el món.

Entre els seus nous productes, a més de l'aposta per Android, destaca també el mòbil per accedir a Internet més barat del mercat, el Nokia 220, a 29 euros (40 dòlars).

El nou Xperia Z2 grava vídeos en 4 k

Sony ha presentat la nova versió del seu telèfon insígnia, el Xperia Z2, que grava vídeo en 4 k (ulta alta definició) i augmenta la mida de la pantalla fins a les 5,2 polzades. La tecnològica japonesa ha estat la primera a mostrar els seus plans de futur al Mobile World Congress, i aquesta estratègia passa per renovar la seva gamma alta, tant amb el Z2 com amb la tauleta Z2 tablet.

El nou dispositiu permet gravar vídeos, editar-los en temps real i disposa de tecnologia de cancel.lació de soroll. Canvia també el seu processador: inclou quatre nuclis de Qualcomm, que treballa a 2,3 GHz i 3 gigues de memòria RAM. Equipat amb Android Kit Kat, manté la seva càmera de 20,1 megapíxels, la seva connectivitat LTE i la seva característica resistència a l'aigua i mesura 8,2 mm de gruix.

L'Xperia Z2 sortirà a la venda al març a tot el món en colors blanc, negre i morat.

La polsera intel·ligent que enregistra el dia a dia

També Sony ha presentat la Smartband, una polsera amb la qual monitoritzar accions diàries com el son, les calories que es cremen o els passos que es donen. La polsera es connecta mitjançant NFC a una aplicació del telèfon, anomenada Lifelog, que pretén ser un centre de representació visual de què ha fet un usuari al llarg del dia: no només la seva activitat física, sinó també les fotografies que ha pres, els correus que ha rebut, la música que ha escoltat, els llocs als quals ha acudit i fins i tot les notificacions de Facebook que ha rebut. Lifelog vol ser una mena de llibre vital. Resistent a l'aigua, la polsera sortirà al mercat al març en color negre a un preu de 99 dòlars (72 euros).