Igualada vol trobar la clau per tenir una oferta comercial innovadora

La ciutat entra en un programa europeu per definir estratègies per a ciutats mitjanes

19.09.2015 | 00:00
La regidora Àngels Chacón explicant el projecte inclòs al programa europeu Urbact III

El projecte RetailLink d'Igualada és un dels 21 seleccionats dins el programa URBACT III de la Unió Europea. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu definir nous mecanismes que permetin desenvolupar una oferta comercial innovadora en ciutats mitjanes. Igualada treballarà juntament amb altres ciutats europees per intercanviar experiències i cadascuna d'aquestes ciutats involucrarà les respectives administracions locals i els seus sectors comercials per desenvolupar els seus propis plans d'acció local. En el cas de la capital de l'Anoia, aquests plans hauran d'integrar el comerç tradicional, les botigues de fàbrica, els outlets i les activitats de l'espai urbà com el REC.0.
El pla d'acció RetailLink ha estat desenvolupat pel departament de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament d'Igualada, de la mà de l'àrea de Comerç. El seu objectiu és el de definir nous mecanismes per desenvolupar una oferta comercial innovadora que ajudi a posicionar aquest sector com a generador d'activitat econòmica. Cada ciutat haurà de desenvolupar el seu pla d'acció fruit dels intercanvis que es produiran al llarg d'aquests propers anys amb els altres municipis europeus.
Durant el projecte s'analitzaran condicionants com les normatives i regulacions que aborden el comerç, la planificació urbanística i la mobilitat, la important influència de les TIC, les noves tendències en els hàbits de consum i les activitats i esdeveniments que ajuden a dinamitzar la seva activitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema