Els botiguers del mercat de la Masuca d'Igualada van transformar-se en cuiners per una nit en la primera edició del Vademercat, celebrat dissabte al vespre. Paradistes i entitats gastronòmiques, sota l'organització de l'associació Vadefoodies, van preparar centenars de tapes pensades especialment per a l'ocasió que pocs s'imaginaven que tindrien tant d'èxit, ja que el nombre de públic va superar totes les expectatives de l'organització.

Dies abans de l'esdeveniment, els paradistes ja havien venut tots els tiquets, una dada que ja apuntava la gran afluència de gent que reuniria l'esdeveniment.

Però tot i les previsions optimistes, l'organització reconeix que no s'esperaven un volum tan gran de gent: abans de l'obertura de portes, desenes de persones feien cua per entrar dins el mercat, una hora després la cua ja omplia tot el carrer i poc de dues hores després les parades ja començaven a acabar totes les existències.

Mercats d'arreu d'Europa ja combinen la venda de productes amb l'opció gastronòmica. Vadefoodies, amb aquest esdeveniment, pretenia dirigir el mercat igualadí cap a aquesta nova tendència. "Un mercat modern és un mercat on també hi ha gastronomia, on es pot menjar i beure, i va més enllà del subministrament", opina Ada Parellada, cuinera i membre del jurat del concurs de tapes del Vademercat.

Capacitat d'atracció

A més d'introduir el vessant gastronòmic, la jornada també havia de servir per aconseguir que veïns que mai haguessin posat els peus al mercat ho fessin arran del Vademercat. Un objectiu que es va complir. A banda de la gran afluència de públic que omplia a vessar els passadissos de l'equipament, darrere dels taulells els botiguers s'hi van bolcar: el 80% de les parades del mercat van participar-hi.

Segons el president de Vadefoodies, Joan Fontanella, és una proporció molt elevada per ser el primer any que es fa. Tot i així, i com que també hi ha estands amb la persiana abaixada des de fa temps, l'entitat va voler revitalitzar-los per una nit i va col·locar-hi entitats gastronòmiques i punts de degustació de vins, cerveses i destil·lats.

L'acte es va completar amb actuacions de música, teatre i cant, i el concurs de les millors tapes de la jornada. La tapa innovadora guanyadora va ser el xarrup de brandada amb Parmentier de patata morada, de la botiga de pesca salada Filomena. Sílvia Vives i Anna Godó, dependentes de l'establiment, expliquen que a més del premi van vendre prop de 800 tapes. El premi a la tapa tradició i gust va ser per a Esquius Xarcuteria amb el brioix de paté de campanya casolà.