El Rec.0, festival de moda, música i menjar de carrer d'Igualada, va tancar, ahir, la 13ena edició. Els descomptes i promocions de les millors marques han estat els protagonistes dels darrers quatre dies, i els carrers de l'emblemàtic barri del Rec han vist passar milers de visitants d'arreu de Catalunya.

Coincidint amb aquesta edició, a l'espai de l'Adoberia Bella -al mateix barri del Rec- s'hi van celebrar unes jornades sobre innovació i comerç, on van participar deu ciutats mitjanes d'arreu d'Europa. Les ciutats que participen en aquest projecte, anomenat RetaiLink, comparteixen experiències i estratègies per dinamitzar el comerç. Com a ciutat amfitriona, Igualada va aprofitar per mostrar el Rec.0 i el circuit Slow Shopping als seus socis europeus.

Des de Fermo, al centre d'Itàlia, Cristina Fritelloni va destacar que, al Rec, "el patrimoni industrial és impressionant, i es nota que s'ha fet un gran treball creatiu als edificis". "És interessant la barreja entre grans marques i els dissenyadors locals, i s'hi percep una atmosfera molt maca", va afegir.

Daniel Horst, de Sibenik, Croàcia, va resumir així la seva impressió: "m'agrada el concepte del Rec.0 i el fet que es fa en un espai molt gran i ampli; la nostra ciutat és antiga i compacta, no se m'acut un espai on ho podríem fer".

A Lucie Bla?ková, de Liberec, a tocar de Praga (la República Txeca), li sembla "interessant posar a l'abast dels habitants l'opció de comprar marques que no tenen al municipi, però alhora és un repte trobar punts de cooperació amb els comerços locals".

Des de Hoogeveen, Holanda, la propietària d'una botiga va explicar: "m'ha semblat fascinant el comportament dels compradors, en algunes botigues hi havia un gran caos, bosses, roba, soroll, no saps ben bé que estàs comprant i en canvi sembla que per a la gent no és cap problema". John Harold, també holandès, va destacar la "gran varietat de gent" que atrau.

Per a Mark Hoffbauer, representant de Pecs a Hongria, el més destacable és que el Rec.0 "aconsegueix reobrir espais morts de la ciutat i connectar el centre amb un barri que quedava allunyat".

Reinventar-se

Malgrat que ahir van caure quatre gotes, el festival va seguir fins a les 10 de la nit amb normalitat. Entre els punts forts d'aquesta edició hi ha algunes modificacions en la distribució d'espais, que han assegurat que es passegés en un ambient distès i relaxat, sense grans aglomeracions. A més, ha destacat l'aposta pel menjar de carrer amb 40 caravanes amb una estètica molt cuidada i una oferta de productes assequibles i d'alta qualitat.