Línies grogues que es confonen amb les de l'antic traçat, sobretot quan el sol enlluerna de cara. Bandes sonores que vibren inesperadament quan el conductor circula correctament. Cartells sense tapar contradictoris amb la senyalització d'obres. Trams estrets sense vorals on poder deixar el vehicle en cas d'avaria. Accessos modificats sense indicadors clars de les rutes alternatives. Paviment irregular i graons que són un autèntic perill per als motoristes...

La llista de deficiències de la senyalització d´obres de l´eix Transversal (C-25) és ben llarga, i és prou coneguda i soferta pels usuaris de la via. Si bé la causa dels dos accidents mortals de dissabte passat a Rajadell i a Manresa no està relacionada directament amb les obres, els dos sinistres van servir perquè aflorés la inquietud de molts conductors cap a la senyalització d´obres, especialment pel que fa a la delimitació clara dels carrils. Consultats per aquest diari, els alcaldes dels municipis bagencs de l´eix transversal hi estan unànimement d´acord: la senyalització genera moltes confusions i és tot un risc per a la seguretat viària. Per això, demanen a la direcció de Carreteres de la Generalitat i a l´empresa Cedinsa, la concessionària de les obres, una millora clara de la senyalització.

Informació a fons a l'edició impresa