Cop de barrera als nassos. És la sensació amb què van sortir ahir els representants del Consorci Viari de la Catalunya Central de la reunió que van mantenir amb el conseller de Territori de la Generalitat, Lluís Recoder, per debatre la forma de traspassar trànsit de l'eix sud del Llobregat (C-55) cap a l'autopista de Manresa a Terrassa (C-16), amb l'objectiu de reduir la sinistralitat de la C-55. Recoder va mantenir amb fermesa la seva negativa a estudiar bonificacions als usuaris bagencs de l'autopista, mesura que, segons els seus defensors, incrementaria la utilització d'aquesta carretera i faria alleugerir la densitat de trànsit de la C-55.

Mesures per reduir els punts negres

En la mateixa reunió i tal com ja va avançar ahir Regió7, l'únic compromís, però, que s´ha obtingut de la Generalitat és que està estudiant el document de millores que va presentar el Consorci per reduir els punts negres de la C-55 a l´espera del desdoblament de la carretera. La conselleria assegura que s´estan analitzant les propostes per veure com es poden compatibilitzar amb altres mesures ja previstes pel govern.

Quant al desdoblament, la Generalitat es manté en el seu compromís de presentar el projecte executiu a finals d´any, però sense calendari d´obres previst. L´altra reivindicació del Consorci, bonificacions per a l´ús de l´autopista, continua sense resposta però, en aquesta ocasió, la Generalitat s´ha compromès a intentar organitzar una reunió entre Consorci Viari i Autema per tal de tractar aquest tema.

A la reunió d´ahir al matí hi van assistir, per part del Consorci Viari, Adriana Delgado i Cristòfol Gimeno, del Consell Comarcal del Bages; Ramon Bacardit, de l´Ajuntament de Manresa; Pere Casals, de la Cambra de Comerç de Manresa; i Joan Bertran, del Montepio de Conductors. En representació de la conselleria hi han participat el conseller Recoder; el director general de Carreteres, Jordi Follia; i la directora territorial de la Catalunya Central, Mercè Terradellas.