El Grup Llobet s'alia amb la Fundació Alícia per comercialitzar aliments saludables cuits al buit

Els productes es vendran a la nova línia de supermercats Ca l'Arpellot

03.09.2015 | 11:23
El Grup Llobet s'alia amb la Fundació Alícia per comercialitzar aliments saludables cuits al buit

El Grup Llobet i la Fundació Alícia s'han aliat per crear una línia d'aliments saludables cuits al buit. Es tracta d'una tècnica que s'aplica a l'alta cuina i que ara arribarà al gran públic en forma de verdures, hortalisses i cereals a punt de consumir. L'interès creixent de la població en menjar més sa, però la manca de temps per a cuinar, van portar al Grup Llobet a idear el projecte. Aquests aliments es comercialitzaran a la nova línia de supermercats saludables que ha posat en marxa el grup bagenc, Ca l'Arpellot. Recentment s'ha inaugurat el tercer establiment d'aquesta marca i l'objectiu del grup és escampar-se durant els propers mesos per la Catalunya Central i, més endavant, arreu del país.

Amb motiu de la inauguració del seu tercer establiment, Ca l'Arpellot -del Grup Llobet- ha presentat la seva gamma de productes propis, resultat d'un projecte de col·laboració amb la Fundació Alícia. Es tracta de verdures, hortalisses i cereals cuinats al buit i a baixa temperatura, una tècnica que, fins ara, era exclusiva de l'alta cuina. Laia Badal, del departament de recerca tecnològica d'Alícia, ha explicat que la gràcia d'aquests productes és que es cuinen dins d'una bossa, "sense que s'evaporin i mantenint així les qualitats organolèptiques". A més, segons Badal, "el fet de cuinar a baixa temperatura permet preservar més les vitamines i els minerals".

A partir d'aquests productes la Fundació Alícia creu que es compleix un dels seus reptes: fomentar el consum de verdures i llegums de manera senzilla. Per Badal, el sistema de consum d'aquests productes envasats al buit és "molt ràpid i senzill", ja que el consumidor "només ha d'escalfar-ho a casa en un moment, ja sigui al microones o al foc". A l'hora de cuinar i envasar els productes també s'ha pensat en les racions nutricionals. Per això, com ha explicat Badal, "Els consumidors poden adquirir mitja o una ració i així saben la quantitat de verdura o llegum que han de consumir cada dia".

Ca l'Arpellot: ni sucres, ni greixos, ni productes 'light'

Aquesta nova gamma de productes es podrà adquirir als establiments de Ca l'Arpellot, la nova marca del Grup Llobet. Actualment ja n'hi ha un a Gironella i un a Manresa i, a partir d'ara, també a Navàs. De fet, degut a la bona acceptació que està tenint el concepte de supermercat saludable, el Grup Llobet es planteja obrir més establiments de Ca l'Arpellot per la Catalunya Central i, en un futur, per tot el país.

El concepte de Ca l'Arpellot va més enllà dels supermercats ecològics, és un model inèdit i innovador, segons ha explicat el seu director general, Ignasi Llobet. De fet, els establiments només venen productes saludables que han estat seleccionats per un grup de professionals especialistes en nutrició. "Ca l'Arpellot és conseqüència d'un projecte familiar. Amb la meva dona ens vàrem fer la pregunta sobre com volíem alimentar els nostres fills i, a partir d'aquí, vam començar a mirar i entendre cada producte i veure quines conseqüències tenen per la salut", ha detallat Llobet.

El director general del grup ha especificat que Ca l'Arpellot "no és un supermercat ecològic, tot i que tenim productes ecològics, tampoc és una botiga quilòmetre, tot i que tenim productes quilòmetre zero, i tampoc és un supermercat dietètic, tot i que tenim productes que ajuden a menjar més sa". De fet, el cartell que hi ha a l'entrada del supermercat és tota una declaració d'intencions: "Què no trobaràs a Ca l'Arpellot?". A la llista hi ha productes com el sucre blanc, productes 'light', additius perjudicials per la salut, refrescos convencionals, patates fregides o parabens. Llobet admet que "al principi, la gent es queda una mica estranyada pel fet de no trobar pizzes o coca-coles, però cada cop tenim un consumidor més preparat".

El grup Llobet és una empresa familiar que va iniciar la seva activitat l'any 1959 i es va convertir en el primer supermercat de Catalunya amb capital privat. Actualment l'empresa té 38 establiments repartits per la Catalunya Central i compta amb un total de 297 treballadors. El grup factura 26,8 MEUR anuals.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema