Segons dades de l'Informe sobre activitat turística de la destinació Barcelona 2015, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, l'allotjament més utilitzat al Bages és l'hotel amb el 72,9%, un 16,8% en establiments de turisme rural i un 6,4% a càmpings. Gairebé la meitat dels turistes repeteixen la seva visita a la comarca. El 47,5% diu que esta fent com a mínim una segona visita i un 52,5% descobreix el Bages per primera vegada.

En relació amb el nombre de nits d'estada, la majoria dels turistes (79%) no s'estan més de tres nits a la destinació, tot i això, hi ha un 9,3 % que diu anar-hi per un període d'entre 11 i 28 nits. Aquest important percentatge de turistes de llarga durada aconsegueixen situar l'estada mitjana en les 3,8 nits, gairebé 4.

Pel que fa a l'oferta turística, el Bages registra un total de 1.252 places en hotel, 504 en càmpings i 493 en establiments de turisme rural. Així, l'oferta de places queda estructurada en 44,9% hotels, 18% càmpings, 17,7% turisme rural, 10,9 % Habitatges d'ús turístic i 8,5 % apartaments.

Una oferta que queda modificada respecte l'any 2014, degut a la creació de la comarca del Moianès. Els municipis de Calders, l'Estany, Monistrol de Calders, Moià i Santa Maria d'Oló que abans formaven part del Bages, ara conformen el Moianès i per tant la seva estructura turística ja no es comptabilitza dins d'aquesta comarca.

Pel que fa a l'anàlisi de la demanda, les dades s'engloben sota la marca turística de Paisatges de Barcelona (Osona, Bages, Moianès i Anoia), que registra un total de 220.600 turistes i 365.800 pernoctacions a hotels; 35.600 turistes i 95.200 a càmpings amb una ocupació del 37,9%; i 42.300 turistes i 116.100 pernoctacions als establiments de turisme rural, amb un 18,9% d'ocupació. Aquestes xifres suposen increments en, practicament, la totalitat d'indicadors. Així, els hotels creixen un 10% en turistes i un 6,7% en pernoctacions; els càmpings augmenten un 6% el nombre de turistes pero decreixen un -0,1% en pernoctacions; i els establiments de turisme rural incrementen en un 14,3% els turistes i en un 3,9% les nits.

El turista que visita la comarca del Bages és sobretot home (62,4%) i es troba en un tram d'edat entre els 35 i els 44 anys. Un de cada dos turistes són de Catalunya i el 12,2% prové de la regió metropolitana. Pel que fa a les províncies d'Espanya, Madrid és la que 'envia' més turistes al Bages amb gairebé un 5 %, la segueix Biscaia amb un 2,5% i Saragossa amb un 2,1 %. D'entre els mercats d'Europa, els més importants són França, Alemanya, Països Baixos i Itàlia, per aquest ordre i aporten a la comarca entre 1,5 i 2,0% dels turistes totals. De la resta de món, destaquen els Estats Units que tot i que amb un discret 0,7% es posicionen com el primer mercat internacional fora d'Europa.

La despesa total per persona es troba per sota de la mitjana de les comarques barcelonines (menys barcelonès) i se situa en els 112,1€. No obstant la despesa per persona i nit és la mateixa que a la resta de la demarcació, 36,7€.

Els turistes de la comarca del Bages ho fan per primera vegada en un 52,5% dels ca sos i van acompanyats de la família: un 22,1% només de la parella i un 24% de la parella i els fills.

Per desplaçar-se el vehicle més utilitzat és el cotxe i/o moto propi (73,5 %) seguit de l'avió amb un considerable 19,3%.La motivació de la visita és principalment de vacances i/o oci (un de cada dos turistes) però el 28,5% diuen anar a la comarca per motius professionals.