Les quaranta botigues del car-rer Major de Berga presenten aquest dissabte, 5 de maig, les noves tendències de moda i complements dins de la tercera edició del Art&Moda, que van presentar ahir a la tarda Anna Farràs i Ariadna Herrada.

Dissabte, a partir de les 7 de la tarda, el carrer Major esdevindrà un set de fotografia a l'aire lliure «i les botigues es transformaran en un backstage amb l'objectiu de donar a conèixer les tendències i les col·leccions d'aquesta nova temporada». Per fer vistosa la presentació, els comerciants instal-laran dos estudis de fotografia al carrer: un a la placeta Ciutat i a l'altre a la plaça de les Fonts. Aquestes espais acolliran les desfilades de 4 models (dues dones i dos homes). Els aparadors de les botigues participants també «seran part de l'espectacle», ja que les i els models es canviaran de roba i complements allà. D'aquesta manera els visitants ho podran viure en directe.

La moda i l'art són l'eix central d'una activitat que busca presentar d'una manera engrescadora les noves col·leccions de temporada, segons van explicar Anna Farràs i Ariadna Herrada. Durant la jornada, el jove artista local Nil Safont, conegut com Slim, pintarà una de les persianes d'un establiment comercial tancat. Ho farà amb la tècnica del grafit. Així s'aposta per una manifestació artística i alhora es vol evitar que els establiments que romanen tancats donin mala imatge.

La festa s'acabarà aproximadament a les 10 de la nit a la plaça del Forn amb beguda i menjar. En cas que fes mal temps, l'Art&Moda s'ajornaria i se celebraria el segon cap de setmana de maig, segons van explicar les dues representants comercials ahir.

El fet que l'edició d'enguany de l'Art&Moda coincideixi amb la celebració de la Fira de Maig ha estat una casualitat. Anna Farràs i Ariadna Herrada van explicar que les dues activitats es complementaran i que quan els visitants marxin de la mostra multisectorial poden aprofitar per anar al carrer Major.

Sorteig de 300 euros

Una de les novetats de l'Art& Moda d'enguany és el sorteig de 300 euros en vals de compra als establiments adherits. Les diferents botigues de la UBIC del car-rer Major de Berga podran fer-se una foto amb un marc de cartró d'Instagram i penjar-la a aquesta xarxa social amb l'etiqueta #carrermajorberga. Qui ho faci entrarà en el sorteig del val per valor de 300 euros gastar als establiments adherits.

Anna Farràs i Ariadna Herrada van exposar que aposten per fer servir les xarxes socials com una manera més per donar-se a conèixer i d'aquesta manera aprofitar aquest «aparador».

L'etiqueta del carrer Major s'anirà actualitzant a mesura que es vagi celebrant l'Art &Moda, ja que s'hi penjaran les fotografies que es vagin fent els visitants del certamen dissabte.