La Cerdanya va estrenar ahir enmig d'un gran desplegament mediàtic la línia de tren semidirecte a Barcelona que reclama des de fa anys. A les sis i vint minuts del matí 29 usuaris van pujar des de l'estació de Puigcerdà a un tren que els va deixar a Barcelona quan faltaven deu minuts per a les nou. El trajecte, doncs, va durar les anunciades dues hores i mitja, és a dir, tres quarts d'hora menys que amb el trajecte habitual. El semidirecte en sentit pujada, que surt de Barcelona a dos quarts de set, retalla el trajecte mitja hora.

La posada en funcionament del tren semidirecte comença a amortitzar les obres de modernització de la línia que ha portat a terme el Govern en els últims mesos. Els combois han passat dels 40 quilòmetres l'hora de màxim a més de de cinquanta, fet que es va poder percebre ja ahir en el primer servei. El tren va travessar a tota velocitat la Cerdanya i va deixar enrere les estacions d'Alp i La Molina. A les set i nou minuts, cinc minuts abans del previst, el comboi va arribar a Ripoll, on l'esperaven les autoritats locals.

Dels 29 usuaris que van agafar el tren a Puigcerdà quasi tots ho van fer per oci. Molts dels viatgers no sabien que es posava ahir en funcionament el tren i eren a l'estació perquè volien agafar el tren de parades de dos quarts de set de l'antic horari. Aquest va ser el cas de Robert Cros, que a l'estació va lluir content el primer bitllet del semidirecte. Cros, un veí de l'Hospitalet que fa una visita anual a Puigcerdà, es va queixar que "en aquesta línia quan no hi ha un all hi ha una ceba i, si no, un all i una ceba junts". Per això, aquest experimentat usuari va remarcar que "és una vergonya" que des de Barcelona es tardi menys a anar en tren, per exemple, a València. En arribar a Barcelona, amb uns minuts més del previst, segons Cros, aquest usuari va explicar que el tren havia fet dues aturades entre estacions i havia deixat passar altres trens. D'altra banda, l'estudiant puigcerdanesa Laia Tomàs va posar l'èmfasi en la millora que suposa l'estalvi de tres quarts d'hora. Tomàs va explicar que aquest tren és un avantatge" i va afirmar que a partir d'ara l'agafarà cada setmana. Tal com va reconèixer el revisor, el pas següent per satisfer els viatgers serà posar combois amb seients més còmodes.

Planella reclama dues hores

L'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, va celebrar el nou servei "després de vint anys de l'últim exprés" però va matisar que ha de ser "una passa més cap a l'objectiu, que ha de ser el tren que vagi a Barcelona en dues hores".