Endesa arreglarà avaries del Pirineu per control remot des de Barcelona

La companyia instal·la a la Cerdanya aparells per actuar a la xarxa sense enviar-hi un tècnic

22.09.2016 | 08:22
El material que ha instal·lat Endesa per tenir control remot de la xarxa
El material que ha instal·lat Endesa per tenir control remot de la xarxa

Endesa porta a terme a la Cerdanya un pla d'instal·lació de millores tècniques que té per finalitat augmentar el control a distància de la xarxa elèctrica. L'actuació, que ha començat per Alp, consisteix en la col·locació al llarg de la xarxa de fils d'uns aparells electrònics i un sistema de comunicació que fan monitoritzable la xarxa des de la central de la companyia a Barcelona.

D'aquesta manera, Endesa pot actuar a distància en cas d'emergència sense la necessitat immediata d'enviar operaris a la zona, la qual cosa redueix el temps de localització, diagnòstic i solució de l'avaria.

L'actuació a Alp s'ha inclòs en un pla de millora de la xarxa elèctrica de les comarques gironines que ha beneficiat la instal·lació de municipis de la Cerdanya, el Ripollès, la Garrotxa, el Baix Empordà i l'Alt Empordà, el Gironès, la Selva i el Pla de l'Estany. El pla, que ha suposat una inversió de 89.0000 euros, aporta millores directament en el servei de 31.500 clients, segons ha xifrat la companyia.

En els pròxims mesos, Endesa continuarà el programa de monitorització de la xarxa per a futures emergències per a la resta de la Cerdanya. Així, segons ha anunciat la companyia, entre final d'aquest any i principi del que ve, l'elèctrica instal·larà els dispositius de control remot a la xarxa que travessa els municipis de Puigcerdà, Bolvir, Fontanals, Guils i Llívia. Des de la companyia han emfatitzat la importància del projecte per afrontar possibles situacions de crisi, amb apagades en el subministrament.

Una vall amb 23.000 clients

La intervenció feta a la xarxa d'Alp i la que es farà en els propers mesos en els altres municipis complementa la que ja va dur a terme Endesa el 2014 a la subestació d'Alp, amb una inversió de 10.000 euros, per millorar el telecontrol del subministrament als 17 municipis de la comarca. L'objectiu global de la companyia és millorar el servei que ofereix als prop de 23.000 clients que té a la Cerdanya.

En la memòria dels veïns de la Cerdanya hi ha alguns períodes amb talls constants en el subministrament elèctric, sobretot en l'augment sobtat d'usuaris durant les puntes turístiques. En alguns temporals de neu i vent, la vall també ha tingut talls en el subministrament.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema