El paradís és un IVA del 5,5 %, un productor que es fa càrrec de totes les despeses, el respecte sagrat als drets d'autor, una gira per vuitanta poblacions i "veure amb satisfacció que espectadors d'arreu del món riuen amb allò que tu has escrit". Jordi Purtí (Manresa, 1960) torna aquest vespre a la cartellera del Festival d'Avinyó (França), un dels principals aparadors europeus de les arts escèniques, amb Concerto a tempo d'umore i l'esperança de reeditar la fortuna assolida amb Operetta. Si la fortu-na li toca l'espatlla, el paradís tornarà a ser realitat.

La joia que Purtí té ara entre mans és un espectacle creat amb la mateixa estima i devota irreverència per la música clàssica que va demostrar en la gestació del xou que feia de l'òpera un territori per a l'experimentació còmica. Concerto a tempo d'umore proposa un recorregut per alguns hits de Vivaldi, Mozart, Chopin, Beethoven i altres grans autors amb l'Orquestra de Cambra de l'Empordà com a còmplice per convertir una interpretació habitual en una actuació alhora rigorosa i hilarant.

"Instal·lar-te a Avinyó durant un mes, fer funció cada dia i promocionar-te pot sortir per 50.000 o 60.000 euros", explica el director manresà, que va convocar tres productors francesos per vendre'ls el producte. "Max Serveau va ser el primer a interessar-se pel Concerto. És un bon element, una persona amb molta experiència en aquest camp", afegeix Purtí. Solucionada la logística, queda a les seves mans i a les de la dotzena de músics de la formació empordanesa, dirigits per Carles Coll, la responsabilitat de seduir els promotors per muntar gires, "per França, Bèlgica, Suïssa, el Quebec... Estem oberts als circuits de l'àrea francòfona, però també intentarem anar a altres llocs, com quan vam fer Operetta a Alemanya".