L'estudi que ha fet públic el Montepio de conductors també té en compte l'alt volum de trànsit que registra la C-55, entre els trams de Manresa a Monistrol de Montserrat per defensar les obres de desdoblament. El tram amb una intensitat mitjana diària més gran és del punt quilòmetric 28, que registra un volum de trànsit de 38.693 cotxes, seguit del tram de Catellgalí, amb 31.099 vehicles.

«Crida l'atenció que certs trams de la C-55 presenten una Intensitat Mitjana Diària (IMD) més alta que altres vies catalanes desdoblades, com per exemple la C-17 a Osona o tota la C-25 excepte el tram de Manresa», especifica l'estudi, que també indica: «Els dos trams no desdoblats de la C-55 presenten unes IMD's més que suficients per executar les obres de millora. Hem de tenir present, per exemple, que l'Eix Transversal (desdoblat) només supera els 20.000 vehicles de IMD a Manresa i Folgueroles, quedant en la majoria de trams per sota dels 15.000 vehicles». El Montepio assegura que amb les obres que proposen, la carretera guanyaria en seguretat i hi hauria, sense cap mena de dubte, molta més fluidesa de trànsit.