Els radars utilitzen, durant les hores de menys llum, diferents il·luminadors. El tipus depèn de la classe i model de cada de radar i, més específicament, de la classe de càmera que empra aquest dispositiu per fotografiar els vehicles infractors.

Així, per exemple, hi ha radars de pòrtic que utilitzen una càmera digital convencional i un flash convencional, i és possible veure'ls disparant a la nit. I la majoria dels radars muntats en cotxes camuflats també usen un flash convencional. Perquè et facis una idea, els radars més comuns a Espanya, el Multanova 6F -pot ser fix o muntar-se en vehicles radar- i el Autovelox 105 -làser, que també pot muntar-se com a fix o en un vehicle-, empren càmeres amb flaix convencional, del qual es veu el centelleig blanquinós quan s'utilitza.

No obstant això, els radars més moderns no fan servir càmeres digitals convencionals, sinó càmeres de vídeo infraroges, que funcionen molt millor independentment de les condicions de llum. Aquestes càmeres, que realitzen només fotos en blanc i negre, també fan servir il·luminadors de nit, però són 'flaixos' de díodes led infrarojos i resulten gairebé imperceptibles ... excepte perquè, quan actuen de nit, semblen lleument il·luminats en vermell.

Una última possibilitat, quan cal registrar fotografies en color -com passa, per exemple als EUA-, és que els radars utilitzen càmeres de vídeo a color amb il·luminadors mitjançant raigs ultraviolats, que resulten pràcticament invisibles a l'ull humà però que aconsegueixen ressaltar el color dels objectes.