Com funciona una turbo rotonda?

Entra en funcionament una nova glorieta pensada per agilitar la circulació en ella i evitar accidents

04.11.2015 | 07:39
Agents de la policia posant ordre en durant els primers dies de funcionament d´una turbo rotonda

Les turbo rotondes s'estan instaurant a Espanya amb l'objectiu de millorar la circulació, i és que gràcies a la seva estructura eviten accidents per impactes laterals i és el propi carril el que ens guia cap a la sortida.

Fa pocs dies van inaugurar a Santander una turbo rotonda que ja s'ha convertit en un espectacle públic; aquest element urbà tan modern crea confusió i desconcert en aquells ciutadans que encara no s'han enfrontat a una turbo rotonda.

La filosofia és senzilla: si es vol sortir per la primera o segona sortida, s'ha de circular pel carril exterior. I si es vol prendre la tercera, quarta o cinquena sortida s'ha de circular pel carril interior. La decisió cal prendre-la abans de circular per la rotonda ja que una vegada dins, les línies contínues impedeixen canviar del carril.

Aquesta és la teoria perquè a la pràctica molts conductors no saben com ha d'usar-se i es desplacen d'un carril a un altre trepitjant la ratlla contínua. La turbo rotonda ha de permetre anar més ràpid i evitar accidents, però ara com ara només proporciona diversió als qui contemplen l'espectacle des de fora.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema