Sense cap mena de dubte, es pot afirmar que el desembarcament de Seat al mercat dels SUV no ha pogut ser més encertat.

Sembla que a la firma espanyola no li ha costat gaire canviar el seu registre: de dissenyar i comercialitzar dues de les gammes més reeixides del segment de l'automòbil espanyol -l´Eivissa i el León-, ha passat a desenvolupar un producte amb suficients garanties per triomfar en l´àmbit competitiu i creixent mercat dels crossover compactes. Això ho han aconseguit amb escreix (i tant, que sí!) amb l´Ateca.

Concepte compacte

La nova proposta de Seat arriba amb una àmplia llista d'arguments per lluitar de tu a tu amb els principals protagonistes del sector dels crossover.

Per assolir aquest objectiu, recorre a una configuració compacta amb 4,36 metres de longitud -18 cm menys que un León ST- i amb un notable aprofitament de l'espai interior. D´aquesta darrera característica, en són una mostra els 510 litres de capacitat del maleter (485 litres en les versions equipades amb tracció a les quatre rodes).

Pel que fa a l´estètica, l´Ateca mostra una equilibrada imatge SUV gràcies a detalls com ara els rectangulars passos de roda o les proteccions en el para-xocs, així com els faldons laterals o les barres portaequipatges.

En aquest sentit, també cal fer un esment especial a les unitats d'il·luminació que, en cas que el conductor equipi els fars amb el sistema Full Led combinats amb uns angulosos llums de conducció diürna, ajusten amb gran originalitat el seu funcionament al dels intermitents. L´SUV de Seat disposa d´un ampli ventall de dissenys de llantes en mesures de fins a 19 polzades.

De 115 a 190 CV

La gamma inicial de l´Ateca compta amb un total de 13 alternatives si es combinen les cinc opcions de motorització, els dos nivells d'acabat, els sistemes de tracció davantera i 4x4 4Drive, i els canvis manual i automàtic disponibles.

En gasolina, de moment, l´Ateca recorre a les versions TSI 1.0 i 1.4 de 115 i 150 CV, mentre que en dièsel té els TDI 1.6 de 115 CV i 2.0 en versions de 150 i 190 CV. El canvi automàtic DSG de set velocitats i la tracció total estan disponibles en el gasolina de major potència i en el TDI de 150 CV. El 2.0 TDI 190 equipa tots dos sistemes de tracció i transmissió de sèrie.

Pel que fa als acabats d'equipament, l´Ateca s'ofereix en els nivells Style, Reference i en el nou Xcellence. Ja al mercat els dos més alts, el que fa d'entrada a la gamma Style arribarà a les concessions després de l'estiu.

Moltes opcions de compra

La gamma Seat Ateca es presenta al mercat automobilístic espanyol en diverses opcions de compra. El model més barat és l´1.0 TSI 4x2 de 115 CV, que pot adquirir-se per un preu bàsic de 22.725 euros. En la seva versió de 150 CV, aquesta xifra s´enfila fins als 24.765 euros. Els compradors, és clar, poden instal·lar diverses aplicacions i prestacions en aquests cotxes, les quals poden incrementar el preu final.

Una mica més amunt en la gamma, trobem l´Ateca 1.4 TSI 4x2 DSG-7, que té 150 CV de potència. Aquest model té un preu bàsic de 29.620 euros. Per la seva banda, l´1.4 TSI 4Drive, també de 150 CV, s´ha posat a la venda per 30.130 euros.

En la franja que va dels 22.000 als 30.000 euros, hi trobarem, a més a més, l´1.6 TDI 4x2, de 115 CV (25.405 euros), el 2.0 TDI 4x2, de 150 CV (27.165 euros), el 2.0 TDI 4x2 DSG-7, de 150 CV (29.275 euros), i el 2.0 TDI 4Drive, també de 150 CV (29.925 euros).

Al capdamunt de la taula de preus, hi ha l´Ateca 2.0 TDI 4Drive DSG-7, de 190 CV de potència, que es pot adquirir per 36.750

euros.