Des de la desaparició de l'anterior generació Bravo, Fiat no havia donat senyals al mercat dels turismes compactes. Un segment vital per a qualsevol marca a Europa i a què la marca italiana ha tornat amb una inusitada força. Per assolir aquest objectiu, ha apostat per una interessant proposta, amb la qual ofereix fins a tres alternatives de carrosseria.

A la versió berlina presentada fa poc més de mig any, se li suma ara la de 5 portes. D´aquí a poc ho farà una de tall familiar: l´Station Wagon. Totes han estat fabricades sobre la mateixa base que va fer servir en els 500L i 500X, i aporten un toc de versatilitat a la gamma Fiat sota un concepte de màxima habitabilitat i intel·ligent aprofitament de l'habitacle. Però, sens dubte, la variant de 5 portes es presenta com el principal exponent d'aquesta nova gamma.

Funcionalitat

La carta de presentació del Tipo més compacte està presidida per unes notables dosis de funcionalitat que combina una capacitat de càrrega en el maleter de 440 litres, que el situen com el millor de la seva categoria, amb unes dimensions de 4,37 metres de llarg, 1,79 metres d'ample i 1,50 metres d'alt.

Unes dimensions exteriors que es multipliquen en el seu interior gràcies a l'òptima distribució de l'espai disponible. Així doncs, aquest nou model acull amb folgança cinc passatgers de fins a 1,87 m d'alçada en la part davantera, i 1,80 m en els seients posteriors.

L'espai per a les cames també és el millor de la seva classe: 1,07 m entre la vora del seient davanter i el taló del passatger i 934 mm en el seient posterior (aquest últim valor és típic dels vehicles de segment superior).

No menys important, el seient posterior central ha estat dissenyat com una plaça de grandària completa que ofereix el suficient espai per a les cames. La polivalència del seu habitacle es reforça gràcies als nombrosos compartiments portaobjectes, de fàcil accés per al conductor i els passatgers, de formes i capacitats diferents que tenen més de 12 litres en total de capacitat. L'accessibilitat és un altre dels punts forts d'aquest Tipo. L'angle d'obertura de 80 graus de les seves portes permet un fàcil i còmode accés al seu interior.

Quatre motoritzacions

El catàleg inicial del Tipo 5 portes compta amb una actualitzada gamma de motors (tots Euro 6 per al mercat europeu) de tres cilindrades diferents amb tres opcions de combustible. D'aquesta manera, l'usuari pot triar entre els turbodièsel Multijet II en cilindrades d'1.3 i 1.6 litres, amb potències de 95 i 120 CV, respectivament, el gasolina Fire 1.4 16v de 95 CV i l'1.4 T-Jet de 120 CV dual de gasolina i GLP.

També hi ha tres tipus de canvis: manual amb cinc velocitats per l'1.3 MultiJet II, de sis velocitats per a la resta de motors i automàtic de doble embragatge només disponible pel dièsel de major potència.

Solucions atractives

Estructurat en dos nivells d'acabat (Easy i Lounge), el Tipo també incorpora atractives solucions tecnològiques, com ara el sistema Uconnect 7" HD LIVE amb una pantalla tàctil de 7 polzades en color d'alta resolució i una pantalla capacitiva amb àmplies possibilitats de connectivitat.

En matèria de seguretat, tota la gamma inclou sis coixins de seguretat, un sistema de monitoratge de la pressió dels pneumàtics (TPMS) i el control d'estabilitat ESC que controla l'ABS i els assistents de frenada d'emergència (PBA) i d'arrencada en pendent. També està disponible el control de creuer i el control de creuer adaptatiu per radar i el Full Brake Control System, que frena automàticament el cotxe si el conductor no reacciona.

Un dels eixos principals que guia els enginyers de Fiat és la voluntat de garantir una conducció segura.