Què és millor que el gel, la neu, el fang i el vent per provar les prestacions del nou Ford Ranger, una poderosa pick-up que actualitza la seva imatge, optimitza el seu motor i modernitza la seva tecnologia, per mantenir el lideratge de vendes a Europa que va aconseguir el seu predecessor el 2015.

El nou Ranger mostra un aspecte més atractiu i imponent, amb un frontal made in USA que transmet d´una ullada la robustesa del vehicle. Aquesta contundència contrasta amb el refinament interior, amb una imatge molt més sofisticada que transmet una qualitat general molt superior a la del model que substitueix, especialment en els acabats Limited i Wildtrack (més alta gamma), destinats a un usuari particular que vol gaudir del Ranger per al seu temps d´oci.

Les versions XL i XLT es destinen, per contra, a professionals que busquin una fiable i duradora eina de treball. A més, els compradors poden escollir entre Cabina Senzilla (5.277 mm), Super Cab (5.362 mm i amb dues portes batents que donen accés a dues places del darrere auxiliars) i Doble Cabina (5.362 mm amb quatre portes i cinc àmplies i confortables places).

Gamma dièsel

Pel que fa a motoritzacions, el nou Ranger ofereix una gamma dièsel millorada que inclou una versió 2.2 TDCi de 160 CV, la qual ofereix al conductor un rendiment millorat respecte als motors de 125 CV i 150 CV del model anterior, així com un motor més potent de cinc cilindres i 3.2 litres que rendeix 200 CV.

En tots dos casos, la tracció és total i la transmeten a les rodes a través de transmissions manuals o automàtiques de sis marxes.

Amb totes aquestes variants, l´opció més accessible és el Ranger cabina senzilla amb acabat XL i motor de 160 CV, disponible a partir de 27.100 euros, mentre que la més exclusiva, amb cabina doble, acabat Wildtrack i motor

de 200 CV, ja s´enfila fins als 38.100 euros.

Baix consum relatiu

Sigui quina sigui l´opció escollida, el comprador ha de gaudir dels grans avantatges que aporta aquest nou Ranger respecte del seu predecessor, entre els que sens dubte destaca la combinació entre eficiència i prestacions. El model de 160 CV aconsegueix unes xifres excepcionals de consum, amb una mitjana de 6.5 l/100 km, i unes emissions de CO2 de tan sols 171 g/km, enfront dels 7.8 l/100 km i les emissions de CO2 de 206 g/km del model anterior. Les diferències són notables.

Capacitat de tracció

Però si haguéssim de destacar algun aspecte mecànic del Ranger, seria la capacitat de tracció. Una robusta caixa de transferència amb control electrònic permet passar de 4x2 a 4x4 amb reductora sobre la marxa (fins a 120 km/h) amb un comandament a la consola central.

Per al parell motor a baixes velocitats o frenat addicional costa avall, podem activar el 4x4 de rang baix, mentre que un diferencial posterior amb bloqueig electrònic ajuda a millorar la tracció en condicions extremes.

Grans capacitats

Vam quedar literalment sense paraules quan, a bord del Ranger, vam completar un exigent circuit off-road en un terreny gelat i enfangat... i tot això amb pneumàtics d´estiu! Ni ens imaginem de què serà capaç amb gomes de tacs.

A aquestes habilitats, s´hi afegeix una capacitat de remolc de 3.500 quilos i una excepcional capacitat de càrrega de fins a 1.260 quilos, que és líder en la seva classe, tot i que per a això necessita que es munti una suspensió de ballestes que penalitza el confort en carretera. Aquest petit hàndicap, Ford l´havia aconseguit millorar notablement amb diferents optimitzacions en les darreres versions del model Ranger.