Com la resta de models de la marca Volvo, el V40 2017 és pràcticament perfecte en tot. Podria ser el cotxe que hauríem de recomanar a cegues quan se’ns pregunti per un vehicle del seu segment, però les imperfeccions també tenen el seu encant i el seu públic.

El V40 és el cotxe ideal per a aquells que d’alguna manera comparteixen el caràcter nòrdic dels seus creadors. És sobri fins a dir prou, la qual cosa comporta una infinitat d’avantatges com un disseny que agrada a la majoria i que és molt atemporal; un interior en el qual sobretot preval l’ergonomia, el confort i la funcionalitat; i un comportament basat en la comoditat en què destaca la qualitat de vida a bord. Però per a tot això cal renunciar d’alguna manera al toc picant de l’aparença exterior, a les incomoditats que comporten els atractius interiors de tall esportiu, o a la diversió al volant que aporta un xassís més rígid. Com diem, tot és qüestió de gustos, i per als que coincideixen amb la primera descripció ens atrevim a dir que hi ha pocs candidats tan idonis com els que s’ofereixen al catàleg de productes de la marca Volvo.

Sense sorpreses

Quan ja has conduït un Volvo, d’alguna manera saps com es comporta la resta de la gamma i les noves creacions de la firma escandinava, i això és exactament el que ens va passar amb el V40 2017. És un cotxe que es condueix amb molta facilitat i ho aprecien aquells que, més que sensacions al volant, busquen una bona resposta general del vehicle. La direcció és molt agradable, les suspensions filtren a la perfecció qualsevol irregularitat del ferm perquè no es notin a l’interior, i la qualitat de rodatge és simplement excepcional.

A tot això cal sumar una resposta del motor exquisida en què la progressivitat és la nota més destacada. Parlem concretament del propulsor dièsel D2 de 2.0 litres i 150 cv, acoblat a un canvi automàtic de sis velocitats. Aquest motor combina contundència i suavitat a parts iguals, la qual cosa es tradueix en un comportament molt agradable. Un altre aspecte positiu d’aquesta mecànica és el consum; no és de 3,8 l/100 km com anuncia la marca, però sí ede poc més de 5 litres.

Adéu a la fatiga

Vam tenir l’ocasió i el plaer de fer un trajecte de llarg recorregut amb aquest cotxe. I diem plaer perquè no hi ha una altra paraula que expressi millor el que vam sentir quan vam arribar a la destinació. La sensació de fatiga era totalment inexistent i les hores al volant se’ns van passar literalment volant. I això no és més que el resultat d’un habitacle excepcionalment confortable, d’un motor tan suau i silenciós com capaç i potent, i d’una dotació de sistemes d’ajuda a la conducció i de seguretat que fan que el cotxe condueixi pràcticament sol i vetlli per la nostra seguretat a tot moment. Aquesta experiència de viatge només podria ser superada dals comandaments d’un Volvo de segments superiors.

Gairebé perfecte

Com dèiem a l’inici no som davant el cotxe perfecte, perquè la imperfecció també té el seu encant. En el nou Volvo V40 trobem a faltar una mica més de feeling al volant. Aquest és un aspecte que aprecien molt els amants del motor i de l’adrenalina. A la direcció li falta ser una mica més directa, la qual cosa no s’ha de confondre amb precisa, que sí que ho és, i molt, a més. Les reaccions del cotxe també són un pèl fluixes i la progressivitat del motor no és la millor aliada de la diversió.

Tot i això, si haguéssim de triar un cotxe per al dia a dia o per a llargs viatges, i els candidats fossin el V40 o un cotxe de tall més esportiu, sense cap mena de dubte ens decantaríem pel model de la firma nòrdica.