Els botiguers juguen amb la llengua per promocionar-se

La Unió de Botiguers de Solsona dóna el tret de sortida a la quarta edició de la gimcana lingüística "No val a badar!"

26.03.2016 | 07:41
Dos dels primers participants esbrinant una de les endevinalles

Per quart any consecutiu la UBIC de Solsona posa en marxa "No val a badar!", un joc de llengua per afavorir la mobilitat dels consumidors entre les botigues de la ciutat. Durant un mes, els establiments participants, més d'un centenar, llueixen a l'aparador un cartell identificatiu de la campanya, on es pot llegir el nom d'un fruit i la seva etimologia. El concurs consisteix a trobar el nom de la planta que el produeix i escriure'l a la casella corresponent de la butlleta de participació. Les persones que encertin totes les respostes seran premiades.

La primavera del 2013, animats per l'èxit de campanyes semblants realitzades en altres poblacions, com l'"Ai quin disbarat!" de Mollerussa, o "Troba el nyap" de Vilanova i la Geltrú, un centenar de comerciants de Solsona es van animar a engegar el concurs de llengua. Aquell any van ser 33 les persones premiades. Des de llavors, cada mes de març o abril s'ha repetit l'experiència. La variació del joc d'una edició a l'altra és el tipus d'endevinalles que han de resoldre els participants. Així el primer any es tractava de trobar la paraula incorrecta en català d'una llista de 4 paraules relacionades amb l'activitat del comerç en qüestió. En la segona anualitat, calia trobar el significat correcte de les frases fetes que hi havia exposades en els establiments entre les tres opcions que sortien a la butlleta. Fins a 47 persones van encertar totes les respostes i les frases fetes van agradar tant que en l'edició de l'any passat es va repetir temàtica. En aquest cas, però, calia trobar la part final de la frase feta entre les tres opcions donades. El nombre d'establiments participants va augmentar fins a 111 i els premiats van ser una cinquantena.
Des de la Unió de Botiguers es mostren satisfets d'aquest creixement tant en nombre de comerços que s'afegeixen a la campanya com en el de participants que troben totes les respostes correctes, i estan convençuts que el fet de generar moviment de clients entre les botigues, amb l'excusa de trobar les solucions del concurs, és favorable per a dinamitzar el sector.

Cada estiu, la UBIC organitza un altre concurs molt popular, en aquest cas infantil, que amb el nom d'"Un estrany a l'aparador" convida la mainada a trobar l'objecte que no és propi de l'establiment.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema