L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell del Solsonès (OCIC) va tancar l'any 2016 amb 1.621 actuacions, de les quals 1.188 són consultes resoltes, 212 actuacions per queixes, denúncies i reclamacions, 193 mediacions i 28 casos d'arbitratge. Aquestes xifres, si les comparem amb les del 2015, suposen un important augment de les actuacions que ha portat a terme l'OCIC de l'ens comarcal. L'oficina va atendre el 78% més de queixes que l'any anterior, el que confirma la tendència a l'alça dels consumidors a l'hora de reclamar els seus drets. Una xifra que destaca per damunt de la resta és la de consultes resoltes, que passen de les 517 el 2015 a les 1.188 el 2016. En tres anys la xifra s'ha triplicat, perquè el 2014 van ser 383 consultes.

Alt percentatge de mediacions

Destaquen també les mediacions, amb el 76% de resolucions a favor del consumidor. Les xifres certifiquen, segons Josep Caelles, conseller comarcal de Consum i, per tant, responsable de l'àrea, «la important feina que està desenvolupant aquest servei a favor del consumidor de la comarca i en la defensa dels seus drets».