«30 minuts» s'endinsa en el món de la nova economia compartida

?El reportatge «La gent és el negoci» analitza pros i contres de plataformes com Uber o Airbnb

26.02.2017 | 00:35

La companyia principal de transport urbà, Uber, no té vehicles propis. El seu negoci es fa per mitjà de particulars que hi posen el vehicle i fan de xofers en hores lliures per guanyar diners. La companyia d'allotjaments turístics més gran del món, Airbnb, no té habitacions pròpies. El seu negoci es basa a oferir pisos de particulars, que guanyen diners llogant-los per a estades de curta durada. Avui, Uber és un gegant de 70.000 milions de dòlars que transporta 50 milions de passatgers a 80 països. Airbnb ofereix 3 milions d'allotjaments a 100 milions de clients. Aquesta és una nova forma de capitalisme, en què les activitats que feien empreses o organitzacions ara s'han desplaçat cap a una massa de proveïdors particulars.

El reportatge La gent és el negoci, que el programa 30 minuts estrena aquesta nit a TV3, mostra com funcionen aquestes plataformes digitals basades en l'economia compartida, que trenquen els motlles legals, laborals i econòmics arreu del món. A diferència de companyies com Google o Facebook, que han creat nous productes digitals, com ara cercadors o xarxes socials, el negoci de les plataformes d'economia compartida se centra en serveis tradicionals, fortament regulats amb llicències molt limitades. Precarietat laboral, competència deslleial o elusió d'impostos van units a l'economia col·laborativa, un fenomen que ja té impacte a Catalunya.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema