Una enquesta interna d'Aigua de Rigat, empresa gestora del cicle integral de l'aigua a Igualada, diu que el nivell de confiança dels usuaris vers el servei el 2018 és del 95,5%.

El 60% dels enquestats han expressat valoracions satisfactòries (de 8 a 10) del servei que els ofereix la seva companyia d'aigües. De fet, la puntuació mitjana del servei és de 7,94 punts (sobre 10). Entre els aspectes que valoren més positivament hi ha, amb una puntuació excepcionalment alta, l'atenció rebuda per part de la companyia, valorada amb 9,00 punts, seguida de la continuïtat en el subministrament i de la pressió amb la qual arriba a la seva llar.

Així mateix destaca que un 87% dels enquestats recomanaria la seva empresa subministradora d'aigua i que un 79% seguiria amb la seva companyia d'aigua si tingués capacitat d'elecció, davant d'un 2% que s'hi manifesta contrari.

Una dada que crida l'atenció de l'enquesta és la comparació del servei de l'aigua amb altres serveis (gas, electricitat, neteja de carrers, escombraries, manteniment de parcs i jardins i neteja de carrers). La companyia d'aigües és la més ben valorada i se situa en primera posició, amb 8,30 punts, seguida de la companyia de gas.

Els hàbits de consum d'aigua són un altre assumpte a destacar dins la gestió del servei del municipi. A Igualada, el 19% de les llars beuen aigua de l'aixeta. El procés de realització de les enquestes es va fer telefònicament, entre agost i octubre del 2018 per tal de conèixer el grau de satisfacció de les persones, analitzar punts forts i àrees de millora del servei i captar els requeriments i generar un sistema comunicatiu transversal, segons l'empresa l'aigua.