Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 41 anys, veí d'Igualada, com a presumpte autor d'un delicte continuat d'estafa. La detenció és el resultat d'una investigació iniciada el mes de juliol passat, després de tenir coneixement que en diferents sucursals bancàries de poblacions del Pla d'Urgell, el Segrià i les Garrigues s'havien produït diverses estafes amb la modalitat coneguda com a cash trapping.

Aquesta modalitat consisteix en posar una platina metàl·lica al dispensador de diners d'un caixer automàtic a mode de topall. Quan el client fa l'operació per treure els bitllets, aquests no surten del dispensador i es queden enganxats a la platina. Posteriorment, quan el client marxa del caixer, l'estafador treu la platina i es queda els diners.

La investigació oberta va permetre, finalment, identificar el presumpte estafador. Segons els Mossos d'Esquadra, se'l relaciona amb dotze estafes continuades, comeses entre els mesos de juliol i gener en poblacions del Segrià, el Pla d'Urgell i les Garrigues. La investigació de la policia va acabar amb la detenció, dimecres, de l'individu, que va ser localitzat a Igualada, la ciutat on viu.

El mateix dia de la detenció es va fer una entrada i perquisició al seu domicili. Durant l'escorcoll, els agents dels Mossos d'Esquadra van localitzar plaques metàl·liques, cola, dissolvents i altres estris per tal de fer els topalls i, finalment, quedar-se amb els diners de la gent que no podien treure els bitllets de la màquina.

La policia explicava ahir que la investigació continua oberta i no es descarta que el detingut estigui implicat en altres estafes de la modalitat cash trapping. L'arrestat, que té nombrosos antecedents per fets similars, va passar divendres a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia d'Igualada.

La policia alerta que per tal d'evitar ser víctimes d'aquestes estafes, els clients han de trucar al telèfon 112 si vuen qualsevol modificació del caixer, com ara càmeres no habituals, teclats estranys o retenció de targeta o diners. Afegeix que només d'aquesta manera el client pot saber si es tracta d'una avaria.