05 de setembre de 2020
05.09.2020
Regió7

L'Ajuntament del Bruc reclama a Salut que reobri el dispensari mèdic del municipi tancat per la covid-19

El consistori anoienc lamenta que «allò excepcional passi a ser normalitzat»

05.09.2020 | 13:53
La consellera Alba Vergés en la seva visita a El Bruc |

L'Ajuntament del Bruc (Anoia) ha fet pública una carta oberta a la consellera de Salut, Alba Vergés, en què li reclama la reobertura del dispensari mèdic del municipi, tancat arran de la pandèmia de la covid-19. El consistori assegura que des d'abans de la crisi sanitària ja reivindicaven que al consultori local "s'hi prestin els serveis sanitaris que requereix la població del Bruc", però lamenten que "tot i les converses amb les autoritats sanitàries, i els oferiments de col·laboració, a hores d'ara veiem amb preocupació la falta d'un pla de treball concret". El consistori assegura que es fa càrrec de la situació d'excepcionalitat, però li preocupa que "allò excepcional passi a ser normalitzat".

A través del comunicat, l'Ajuntament bruquetà (Bruc Viu – AM ERC) assegura que es va fer càrrec de la "situació d'excepcionalitat" que havia generat la covid-19 i de la "necessitat de donar temps per posar en ordre els serveis i optimitzar els recursos disponibles". Amb tot, apunten que els preocupa que "allò que ha de ser excepcional passi a ser normalitzat".

"De cap de les maneres podem acceptar que es normalitzi un consultori tancat", assegura el consistori anoienc, al mateix temps que denuncia que "part dels problemes que patim a nivell de serveis sanitaris són conseqüència de les retallades pressupostàries i de la manca d'una aposta que permeti mantenir un servei sanitari català de qualitat i proper".

Al mateix temps, l'Ajuntament manifesta que no es pot normalitzar que la població del Bruc hagi de fer 18 quilòmetres per anar, per exemple, des de la urbanització de Montserrat Parc fins al CAP d'Esparreguera, o bé hagi de fer 10 quilòmetres per anar des del centre del Bruc fins al CAP més proper. A més, critiquen que "no podem normalitzar que el telèfon o una web tractin de substituir l'atenció personal".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook