Calaf ha fet efectiu el canvi de gestor del subministrament d’aigua municipal, que des d’ara passa fer de manera directa l’Ajuntament, enlloc, com ha estat fins ara, de l’empresa Aigües de Manresa. Fonts municipals han posat en relleu que el traspàs de la gestió del servei des de l’anterior empresa concessionària cap al consistori no suposarà cap canvi per a les persones i empreses abonades actualment, i que tampoc no serà necessària la realització de cap tràmit. El manteniment de la xarxa i la reparació d’avaries estarà a mans de l’empresa Transparenta.

Les mateixes fonts també han precisat que, tot i que l’Ajuntament ja ha assumit la gestió del servei, «com que la facturació és trimestral, fins al mes d’octubre, les factures de l’aigua s’hauran de consultar a la mateixa plataforma d’Aigües de Manresa, com fins ara».

Així doncs, la factura corresponent al tercer trimestre de l’any (juliol-agost-setembre) encara arribarà per l’anterior circuit. A partir d’aleshores, es podran consultar a través d’una plataforma pròpia a la qual es podrà accedir des d’un enllaç directe que es podrà trobar a la web i a l’aplicació municipal.

L’Ajuntament ha incidit en el fet que els usuaris continuaran rebent el servei com fins ara, «ja que es mantindran els contractes actuals i els mateixos sistemes de pagament del rebut, els ajuts socials i les mateixes tarifes». Tot i que, des d’ara, qualsevol gestió relacionada amb la prestació del servei s’haurà de realitzar a l’Oficina del Servei d’Aigües de Calaf, ubicada a l’edifici de l’ajuntament (els dilluns, dimecres i divendres de 9 a 2 del matí). També s’habilitarà una Oficina virtual per a poder realitzar els tràmits habituals com altes, baixes i canvis de nom. S’hi podrà entrar a través d’un enllaç que s’habilitarà a la web municipal.

Per tal de complementar els serveis oferts per l’Ajuntament i per oferir una resposta en cas d’avaria, ja es va adjudicar al ple municipal del 25 d’abril passat el contracte a l’empresa Transparenta, «que disposa dels mitjans materials i tècnics especialitzats per atendre totes les incidències», segons posa en relleu el consistori.

En el cas que una persona usuària tingui alguna incidència o avaria, és aquesta empresa qui n’assumeix des d’ara la gestió. Per posar-s’hi en contacte, caldrà trucar al telèfon d’avaries, el 669 050 665, que estarà disponible les 24 hores.