El recurs de reposició de l'Ajuntament de Castellolí per rectificar el traçat de l'eix transversal ferroviari (ETF) pel municipi no és descartat per la Generalitat. En un parell de setmanes, el departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) decidirà els dos casos que té sobre la taula, el d'Òdena -que té el vistiplau verbal del conseller Nadal- i el de Castellolí, que després que la Generalitat trobés "molt difícil" que prosperés, ara torna a ser viu. Per tant, el mes de maig que ve es desencallaria la qüestió del pas de l'ETF per aquests municipis que ha estat motiu de polèmica els darrers mesos.

El responsable del departament, Joaquim Nadal, ha mostrat, les darreres setmanes, la seva disposició a donar llum verd al recurs de reposició que ha fet l'Ajuntament d'Òdena perquè l'ETF no creués la plataforma logística que té projectada el Consorci de la Zona Franca. El DPTOP ja parla obertament ara de soterrar o bé rectificar cap al sud la reserva de sòl que es va fer a Can Morera, i queden pendents d'observar-se les múltiples reclamacions de propietaris de parcel·les agrícoles que també han sol·licitat replantejar la reserva de sòl.

En el cas de Castellolí, però, la modificació que han demanat tant l'Ajuntament de Jesús Brugués (CiU) com una plataforma ciutadana, Castellolí es Mou, se centra a rectificar la reserva de sòl i el traçat d'una manera molt més palpable sobre el territori. Segons l'alcalde, "no hem rebut encara cap afirmació definitiva, si s'ha desestimat o es tindrà en compte". Brugués afegeix que "si és possible, abans que decideixin, intentarem aportar més informes tècnics que validin la nostra petició".

La Generalitat havia raonat el seu no a Castellolí fins ara pel fet que "ja havíem acceptat al·legacions anteriors", com va dir a Igualada fa un mes el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. De tota manera, des de la població hi ha hagut una mobilització important, ja que el traçat actual discorreria "per la zona habitada del municipi". La proposta de rectificació que ha posat ara sobre la taula amb el recurs, segons Brugués, "porta el traçat cap a l'oest i evita la zona habitada", és a dir, a la vora del Parc Motor, "on passaria subterrani i trinxaria poc territori".

Segons el DPTOP, "la resposta no s'allargarà més enllà de dues setmanes. Es tracta d'un pla que ja s'ha aprovat i no és un procés que vulguem allargar".