El director general de Trànsit, Pere Navarro, va assegurar que la «millor» mesura per reduir la sinistralitat viària del col·lectiu de motoristes en l'àmbit urbà és rebaixar la velocitat a ciutat a 30 quilòmetres per hora en aquelles vies que tinguin un únic carril. Aquesta és una de les propostes que Trànsit pretén posar en marxa per al 2019 en el marc de la reforma que està preparant de la Llei de Seguretat Viària, una mesura que, tot i que és present en algunes ciutats, no està regulada a escala estatal. Segons va afirmar Navarro en una jornada sobre seguretat viària de les motocicletes organitzada per Fundación Abertis a Madrid, a les reunions que la DGT està mantenint amb els col·lectius de motoristes i experts per reformar la normativa, Trànsit ha «descobert» que aquesta mesura és la «millor» per reduir la sinistralitat d'aquest col·lectiu. Tal com va recordar, les motocicletes representen el 15% del parc mòbil a Espanya, tot i que suposen el 22% dels morts. Des de començament d'any, el nombre de motoristes morts a Espanya s'acosta a les 359 víctimes mortals de tot el 2017.